Преди балотажите партиите са похарчили 1 780 194 лева за медийно отразяване
Преди балотажите партиите и коалициите са похарчили общо 1 780 194 лв. (без ДДС) за медийно отразяване, показва мониторингът на Института за развитие на публичната среда.
Мониторингът обхваща 43 национални и регионални медии – 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 13 информационни сайтове и агенции, договорите сключени от тях и публикувани в интернет страниците им. За участниците, регистрирани в Централната избирателна комисия, в наблюдението са включени и договори за местно отразяване (в това число и като част от местни коалиции).
На първо място по привлечени средства отново е обществената БНТ с 304 146 лв. (без ДДС), следвана от Nova с 259 257 лв. (без ДДС) и btv – 155 532 лв. (без ДДС). Сред първите пет медии се нарежда телевизия Канал 3.
От печатните медии най-предпочитан продължава да е в. 24 часа - с приходи от 126 972 лв. (без ДДС).
Участниците, които имат най-голямо увеличение на средствата, вложени за медийно отразяване, са БСП за България, ГЕРБ, ИК за Мая Манолова и Атака.
Информация за политическите субекти и изразходваните от тях средства за медийно отразяване:
ВМРО – БНД отново, както и през цялата кампания, е инвестирал най-много средства – 318 381 лв. (без ДДС). Няма промяна и в следващите участници – БСП за България с 263 605 лв. (без ДДС) и Атака със 155 168 лв. (без ДДС).
Управляващите от партия ГЕРБ вече са на пето място със 138 652 лв. (без ДДС), непосредствено след ДПС.
Институтът за развитие на публичната среда ще представи окончателни данни за договорите за медийно отразяване на политическите субекти следващата седмица.