ГЕРБ-СДС и БСП искат главата на зам.-кмета по транспорт на София Илиян Павлов
Общинските съветници от ГЕРБ-СДС и групата на "БСП за България" в Столичния общински съвет искат оставката на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов заради промените на движението в центъра на София.
Днес на брифинг в Столичния общински съвет (СОС) общинският съветник Прошко Прошков (сега от ГЕРБ, а преди това от "България на гражданите и ДСБ, б.ред.) заяви, че поводът за тяхното настояване е промяната в движението по столичните ключови булеварди "Витоша", "Патриарх Евтимий" и "Фритьоф Нансен". Промените предизвикаха недоволство и протести сред живеещите в района, както и от страна на Националния таксиметров синдикат. ГЕРБ-СДС и БСП твърдят, че те не са били обсъждани в Комисията по транпорта на СОС.
Бившият кмет на столичния район "Лозенец" Прошко Прошков обяви, че това е втори сериозен гаф от страна на Павлов - по думите му зам.-кметът по транпорт от два месеца не предоставя на въпросната комисия и писмо от Центъра за градска мобилност за икономическа рамка.
Прошков постави въпроса кой ще плати "ремонта на ремонта на маркировката на маркировката", след като "бедата е свършена". "Говори се за 1 милион лева, но дори не е ясно каква е конкретната сума, тъй като тя не била предоставена на общинските съветници", подчерта той.
Освен ГЕРБ-СДС и групата на БСП в СОС също поискаха от кмета на София Васил Терзиев да оттегли заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов.
На брифинг след този на ГЕРБ-СДС Илиян Павлов реагира, като каза, че проектът за новата организация на движение по бул. "Витоша", бул. "Патриарх Евтимий" и ул. "Фритьоф Нансен" е напълно законен. По думите му проектът не само е минал през транспортната комисия, но е и съгласуван с "Пътна полиция" и дирекция „Управление и анализ на трафика“ в Столичната община.
"Така че ние сме си спазили общинската наредба и категорично считаме, че Столичната община изцяло е спазила законовите изисквания за съгласуване на проекта", каза Илиян Павлов на брифинг в СОС.
Междувременно, новата двупосочна маркировка по "Фритьоф Нансен", макар и да не е пусната в действие, вече предизвика объркване и напрежение сред шофьорите.
По-късно в публикация на профила си в социалните мрежи Борис Бонев се похвали с направените промени и броят велосипедисти, които използват новите велоалеи. Той е категоричен, че е лъжа, че проектът не е бил разгледан от Комисията по транспорт.