Бареков отново e похарчил 1 млн. лв. за предизборна реклама
С близо 1 млн. лв. разходи за предизборна реклама в медиите България без цензура на Николай Бареков е водач сред 40 доставчици на медийни услуги.
Това съобщи Институтът за развитие на публичната среда на Антоанета Цонева.
Преди изборите за Европейски парламент Бареков похарчи над 1.2 млн. лв. за реклама в медиите. Тогава обаче получи 10.66%, а на вота на 5 октомври - едва 5.69%.
След Бареков най-много разходи за предизборна кампания в медиите е направила БСП - близо 619 000 лв. Столетницата също не получи особено добър резултат на вота на 5 октомври - 15.4%.
Участниците в изборите са похарчили общо 4 385 587 лв.
Ето колко са похарчили останалите партии по данни на Института за развитие на публичната среда:
Мониторингът обхваща сайтовете на 40 медии – електронни и печатни - 6 телевизии, 4 радиостанции, 15 вестника и 15 информационни сайтове и агенции.
Според Изборния кодекс медиите следва да публикуват оферти за отразяване 40 дни преди изборния ден.
Данни за сключените договори между медии и участници в изборите се публикуват в тридневен срок след подписване на договорите и се премахват не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.
Според Изборния кодекс заплащането на медийните услуги става предварително (т.е. преди съответното излъчване или публикуване) и при спазване на обявените от съответния доставчик ред, условия и цени, които трябва да са еднакви за всички.
Без оферти за отразяване на предизборната кампания останаха сайтът Гласове, в. Черно море и в. Дума.
От включените в мониторинга 40 медии, към 10-ти октомври 2014 г., 27 са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.
До края на предизборната кампания 13 от медиите нямат сключени договори или не са публикували сключените такива с участниците. 13-те медии, които не са публикували информация за сключени договори към този момент на своите страници, са: в. Дума, в. Монитор, в. Телеграф, в. Борба, в. Старозагорски новини, Bnews, BGnes, Dir.bg, Гласове, Всеки ден, Novini.bg, Webcafe.bg и Blitz.bg.
Focus News и Радио Фокус продължават с практиката си от евроизборите да публикуват договори с участниците в кампанията, които са в напълно нечетлив формат - снимка, която не позволява да бъдат установени сумите, за които са сключени.
Вестник Струма е публкувал договори, в които сумите с участниците са заличени.
Разпределението на средствата за медии по партии и коалиции към 10-ти октомври 2014 г. е посочено в таблицата по-долу (за да прегледате информацията за всички участници, използвайте падащото меню в таблицата).
Ето и разпределението на парите за предизборна агитация по медии: