И от Сваровски се извиняват на Китай заради Хонконг
Фирмата за бижута „Сваровски“ се извини на Китай за погрешното изписване на Хонконг като "страна" в уебсайта си, предава Би Би Си.
Оттам заявяват, че поемат „пълната отговорност“ за грешката си и обновяват сайтовете си по целия свят.
Няколко фирми бяха подложени на критики тази седмица заради подобни грешки. Италианската компания за луксозно облекло Versace се извини през уикенда заради тениски, според които Хонконг и Макао са независими територии. Гафовете стават в момент на силно напрежение между Китай и Хонконг и набиращи сила протести.
„Имайки предвид последните събития в Китай, "Сваровски" поема пълната отговорност и искрено се извинява на китайския народ, както и на нашите сътрудници и посланик на марката там, които бяха дълбоко разочаровани, поради подвеждащата комуникация относно националния суверенитет на Китай“, пишат от фирмата.
Те уверяват, че ще продължат да преглеждат всички свои дигитални платформи в света, за да коригират неточностите.
Тази седмица Versace бе принудена да се извини на Китай, след като надписи на нейни тениски "превърнаха" Хонконг и Макао в независими територии. Случката предизвика ожесточени критики в социална медия в Китай, след което "Версаче" признаха, че са допуснали грешка и спират продажбата на тениските.
"Извиняваме се за този спор. Обичаме Китай и зачитаме териториалния суверенитет на китайската държава", написаха от компанията. Спорът обаче бе причина отношенията им с посланичката на марката в Китай - актрисата Янг Май , да бъдат прекратени.
Модните марки Givenchy и Coach също се сблъскаха с подобни проблеми за представяне на китайските територии върху произведени от тях дрехи.
През 2018 г. няколко други компании, включително Marriott и Delta Airlines, също извиниха, след като информацията на техните уебсайтове изглеждаше в противоречие с териториалните претенции на Китай.