OffNews.bg

За МОН проблемът с двойките след VII е в ученето, не в програмите или преподаването

"Явно има проблем с ученето, с концентрацията в рамките на учебния час, а оттук - и в рамките на самия изпит." Така зам.-министърът на образованието Диян Стаматов отговори на въпроса каква е причината да има толкова много двойки на изпита по математика след VII клас.

Само на първия от двата модула от теста има близо 18 000 двойки при 53 212 явили се. Първият модул е задължителен за всички ученици от випуска, вторият е за тези, които кандидатстват в гимназиите с прием след VII клас.

Стаматов изобщо не допусна учебните програми, натовареността и начинът на преподаване също да са са причина за слабите резултати. Според него всичко се крие в липсата на концентрация.

Те "не се концентрират, не разбират условието, не го четат докрай, а отговарят веднага, без да обмислят добре текста", каза Стаматов.

Той заяви, че ще се върви към промяна на оценяването, защото сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците.