Умни водомери алармират за теч и забравени кранчета
Умни водомери, които ще алармират при евентуален теч в жилището, предлага на абонатите си "Софийска вода".
Услугата е достъпна чрез водомер с модул за дистанционно отчитане, който изпраща данни за преминаващите количества вода у дома ежедневно към специално приложение. Клиентът пък получава непрекъснат достъп до приложението през личния си профил на сайта на дружеството. Така той може да следи потреблението си по ден, месец и година и да засече всяко отклонение от нормалния си дебит – освен наличие на течове, нежелано или нерегламентирано ползване и пр.
Системата струва 300 лева за един водомер, ако се сменят и двата - за топла и студена вода, цената е 459 лева, стана ясно при представянето на новите дигитални услуги от ръководството на "Софийска вода" в клиентския й център в Мега Мол София. Умният водомер ще може да се изплаща разсрочено.
Досега услугата дистанционно отчитане на водомери беше достъпна само за цели етажни собствености, сега обаче от нея ще могат да се възползват и отделни потребители. Целта е да се пести време на клиентите, подчерта изпълнителният директор Васил Тренев. Спестява се и неудобството да се очакват инкасатори за отчитане на водомерите у дома.
Време на клиентите ще пести и новата електронна услуга „Смяна на титуляр на партида“. Досега това се случваше само в центровете за обслужване на клиенти, но вече може да се заяви и онлайн, през сайта на дружеството. Така потребителите могат да извършват процедурата безплатно, бързо и лесно, без да посещават офисите на дружеството в определения им едномесечен срок. Новата услуга промоционално ще бъде безплатна за клиентите, които желаят да сменят титуляра на партидата до 10 юли 2019 г.
Подобрява се и услугата за получаване на електронна фактура. Ако досега това ставаше през специална платформа, сега вече всеки клиент физическо лице ще я има директно на електронната си поща. Над 110 000 клиенти на компанията използват електронна фактура в момента. С въвеждане на новата възможност се очаква броят им да се увеличи.
„Използваме новите технологии, за да улесним максимално нашите клиенти. Ние ценим тяхното време, затова правим обслужването им възможно най-лесно, бързо и удобно. А чрез водомерите с дистанционно отчитане те ще могат винаги да са точно информирани и да управляват потреблението си на вода в реално време. Въвеждането на дигиталните услуги е част от инвестиционната ни програма“, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на „Софийска вода“, част от Веолия.
Освен за разширяването на онлайн услугите за клиенти през 2019 дружеството ще вложи много средства и за подобряването на ВиК инфраструктурата в столицата, включително изграждане на нова. Общите инвестиции за годината са около 45,5 млн. лева.