Трамваи и влакове возят по-бавно, жегата деформира релсите
Жегата деформира релсите на трамваите, скоростта им е намалена. Влаковете също возят по-бавно, в участъци с критично високи температури на релсите скоростта се ограничава между 40 и 60 км/ч.
Предупредихме трамвайните диспечери да намалят скоростта за безопасно преминаване, коментира инж. Асен Ценков, заместник-директор на "Релсов път" към Столичен електротранспорт, по БНТ. Аварийни екипи предприемат действия за отстраняване на неизправностите.
В София в най-горещите часове част от старите трамвайни трасета се обливат с вода няколко пъти дневно.
Релсите са изработени от стомана. Стоманата е материал, който при повишаване на температурите се разширява. Стига се до деформация на релсите, каза Емил Симеонов - главен ревизор по безопасност на транспорта в НКЖИ.
Между 11.00 ч. и 19.00 ч. температурата на жп релсите се мери на всеки час през 40 - 50 километра. Процедурата отнема около 5 минути. В 12.00 часа в София е около 30 градуса. Температурата на железния път край централна гара е по-висока - 40 градуса. Когато термометърът на релсите покаже над 54 градуса скоростта на движение на влаковете в горещия участък се ограничава, обясни експертът.