OffNews.bg

Строител на ''Струма'': Материалите са три пъти по-скъпи, за да бъде с много добро качество

Участъкът на магистрала "Струма" е завършен през 2007 г. с Акт 15. Този път продължава да работи много добре. Един от проблемите, които преодоляхме при строителството на участъка, е по отношение на материалите, влагани в конструкцията на пътя. За износващия пласт закупихме материал, който беше 3 пъти по-скъп, отколкото нормалните кариери ни предлагаха.

Това заяви бившият изпълнителен директор на Камарата на строителите в България инж. Мирослав Мазнев, който е и участник в строителството на магистрала "Струма", пред бТВ. 

По думите му целта да се купят три пъти по-скъпо материали е била, за да се покаже, че тъй като "за нас това беше първата магистрала, ще бъде с много добро качество".

Инж. Мазнев каза още, че полагането е направено без фуга и всичко това е дало своите резултати. "Съгласно нормативните изисквания, това са вече 15 години. Технически се налага да се направят допълнителни напластявания, за да се осигури много дълга експлоатация. Съгласно строителните норми пътят е изпълнен на високо ниво", допълни той.

Относно участието му в строежа на "Струма" бившият шеф на Камарата на строителите заяви, че то е косвено: "Бях технически директор на група от фирми, една от която изпълняваше този обект в определен период от време, който е почти преди завършването. Строителството започна, когато отчуждителните процедури не бяха приключени".

Според него мантинелата, в която се удари македонския автобус и загинаха 45 души, е била допустима съгласно тогавашните нормативи. "Мантинелата, която виждам, е тази, която ние сме сложили. Там катастрофа заради мантинелата не е имало. От 2 години има други изисквания".

Инж. Мазнев смята, че не пътят е причината за катастрофата: "Ако има някакви пропуски, то те са в експлоатационното състояние - поддръжката. Могло е да се направят нови маркировки. Много странно участъкът там е на много парчета с подновена и не толкова подновена маркировка".