Софийското метро е на второ място в еврокласация
Столичното метро е сред най-харесваните в Европа. То е класирано на второ място, преди него е метрото в Осло, а метрополитените на Будапеща и Брюксел са едни от най-критикуваните и са на опашката в класацията, съобщава Евронюз.
Рейтингът е направен от компанията Bounce, като са отчетени редица показатели - брой спирки, връзки с други важни транспортни точки (летища, пристанища), удобство, дизайн, чистота, пътникопоток, табели, карти, информационни табла, указателни знаци, ревюта от Google, съотношение между положителни и негативни коментари в интернет и др.
"Въпреки че лондонското метро е може би най-известното в Европа, то дори не влиза в топ 5 на най-добрите, като губи точки заради огромния брой пътници и объркващите насоки, които затрудняват ориентирането на туристите", отбелязва Euronews.
Като цяло българският метрополитен се харесва на местните хора и на туристите с това, че е приветлив, няма тълпи, поддържа се добре, има достатъчно указания за посоките, спирките, за начините на плащане на билети, вкл. на английски. Предимство на нашата подземна железница е, че е сравнително нова.
Мрежата на софийското метро е с дължина 52 км и 47 станции. Спирката, която е на самото летище, се радва на много висока оценка в рейтинга, направен от Bounce. Бал, близък до максималния, събират също гарите "Александър Малинов" (пасажерите я определят като една от най-красивите и с модерна визия), и "Мизия"/НБУ, получила много точки за чистота.
Метрото на норвежката столица Осло е на първо място в класацията. То има пет линии (в строеж е шести лъч) с обща дължина 85 км и 101 станции. Оценките за него са - чисто и удобно.
На трета позиция е Атинската подземна железница. Метрото в гръцката столица има 62 гари на 70 км трасе. Осигурява директна връзка с летището. Стига и до пристанище Пирея, важен хъб за фериботния транспорт до любими на туристите острови.
На следващите места се нареждат метрополитените на Мадрид, Варшава, Лисабон, Копенхаген, Букурещ, Прага.
Метрото в унгарската столица се оказва последно в класацията. То е по-малко от софийското - с 48 спирки и 39 километра дължина, обслужва прекалено много пътници - над 382 млн. годишно, и онлайн оценките за него са твърде негативни. Особено лоши са отзивите за гара Határ út, описвана като неприятно и дори ужасно място с много боклук.
Брюкселското метро, класирано на предпоследна позиция, също събира много критики. Най-натоварената метростанция, Gare du Midi, е с критично ниска оценка заради лоша хигиена и неприятни миризми.