OffNews.bg

Разширението на ''Тодор Каблешков'' започва от утре в София

Разширението на част от столичния бул. "Тодор Каблешков" започва от утре. Ремонтът ще е в отсечката от бул. "България" до ул. "Луи Айер". 

Бул. „Тодор Каблешков“ е част от вътрешния градски ринг, чието изграждане е ключът за разтоварване на транзитния трафик. Затова изграждането на всички участъци от вътрешните рингове, както и довършването на околовръстния път, за мен са стратегическите задачи за София,  коментира кметът на София Йорданка Фандъкова. 

Бул. „Тодор Каблешков“ ще има 4 ленти - по две в посока, велоалеи от двете страни и трамвайно трасе в средата. Бъдещият трамвай ще свързва кв. "Овча купел" с метростанция "Г.М. Димитров", проучва се и възможността оттам да продължи към „Слатина“.

Целта е с изграждането на бул. „Т. Каблешков“ и бул. „Филип Кутев“ да се създаде връзка от бул. „Цар Борис III“ през „България“ и „Черни връх“ до „Симеоновско шосе“. 

Разширението на бул. "Тодор Каблешков" ще се прави на етапи. Първият е в отсечката от бул. "България" до ул. "Боянски водопад". Движението няма да се спира или ограничава, защото ще се работи встрани от трасето. Строителството ще се извършва от Трейс груп и трябва да приключи до средата на август. След това ще се продължи с участъка до ул. "Луи Айер". Общата стойност на проекта е 11 млн. лева. 

В последните години инвестирахме 11 млн. лв. в отчужденията на имоти, които попадат в първата част от трасето. В момента продължаваме придобиването на още 116 имота. 34 от тях вече са общинска собственост. Тази първа работа отнема най-много време и за нея разчитам на кметовете на райони. Те започват с по-леката процедура по доброволно изкупуване и при отказ от собствениците, започваме тежките отчуждителни процедури, които в почти всички случай минават през съда, обясни Фандъкова. 

Преди няколко седмици върнах проекта за преработка с две изисквания - да се засадят максимално дървета в тротоара от южната страна и максимално да се запазят дърветата от северната страна. В участък от 200 м - в тротоара има изграден топлопровод и след разкриването ще се прецени дали там ще е възможно засаждане на дървета, допълни столичният кмет. 

Велосипедистите ще имат от двете страни еднопосочна велоалея с ширина от 1,5 м. Колоездачите и пешеходците ще бъдат разположени на отделни нива. По този начин имаме булевард с профил около 38,5 метра, с два тротоара по 5 метра за пешеходци, с озеленяване, с бус лента и място за велосипедно преминаване. По средата оставаме профил, да дадем възможност да се развие в бъдеще трамвай, уточни главният арх. Здравко Здравков.