OffNews.bg

Неправомерно е да се иска повишение на цените на мобилните услуги с инфлацията за 2 г., смята АЗП

Неправомерно е да се иска повишение на цените на мобилните услуги да бъде спрямо инфлационния индекс за две години. Другото неправомерно е, че не се дава възможността на потребителя да предоговори договора си, заяви по БНР Пейо Майорски от Асоциацията за защита на потребителите.

"В ситуацията с цените на мобилните услуги операторите ни предлагат индивидуални договори, в които има общи условия, които биват утвърдени от Комисията за защита на потребителите. Когато има неравноправни клаузи в тези договори, Комисията има право да не допусне те да влязат в употреба. В случая никой не оспорва правото на телекомуникационните компании да покачват цените. Това го пише в общите условия, като веднъж годишно това е правомерно", коментира той.

Според Майорски това касае и ролята на КЕВР във връзка с цените на тока, парното и водата.

"В този орган най-вероятно трябва да има някаква промяна. Новото правителство трябва да анализира какъв е проблемът и той да бъде отстранен. И КЕВР да заработи в полза на всички страни", посочи още Майорски.

По думите му мораториумът е добра стъпка, докато управляващите създадът необходимата среда и видят къде точно е проблемът, но в крайна сметка ние като потребители ще си платим цената на този мораториум.

След като в края на миналата година и трите мобилни оператора обявиха, че ще вдигнат цената на услугите си, вицепремиерът Корнелия Нинова издаде заповед, с която се забраннява това да се случи. Решението беше взето след среща с представители на потребителски организации. Тя беше категорична, че ако телекомите не се съобразяват със заповедта, ще предприеме всички нужни действия в качеството си на министър на икономиката и индустрията.

Въпреки предупреждението два от телекомите обявиха, че все пак увеличение на цените на услугите им ще има, като се аргументираха с увеличението на цените на основните енергоносители и ръста на инфлацията и заявиха, че промяната ще бъде отразена във февруарските сметки. От А1 нарекоха мярката "популизъм" и напомниха, че през двете пандемични години телекомуникационните услуги са били ключови за обществения и икономическия живот на страната.