Над 40 училища се включиха в инициативата 'Шофиране=Отговорност'
Програмата „Шофиране = Отговорност“ осъществи своята голяма цел и придоби мащабен национален характер в месеците, предхождащи традиционните ученически балове в България. Десетки училища се включиха в кампанията в опит да бъде ограничено шофирането в нетрезво състояние сред младите и бъдещи шофьори от 11-и и 12-и клас.
Любимите актьори и лица на инициативата Александър Сано, Силвия Петкова и популярните комици от „Нема К‘во“ посетиха най-активните училища в различни градове в страната където се срещнаха със стотици ученици, участвайки в дискусии по темата, посветени на превенцията на един от най-наболелите проблеми в този период на годината, когато рискът от пътни произшествия в следствие на употребата на алкохол значително се увеличава. Актьорът Ники Станоев също се включи в кампанията и бе специален гост в няколко училища месеците април и май.
През учебната 2017/2018 година се включиха над 40 училища от 20 града в България, като бяха обучени над 5000 деца в рамките на 284 учебни часа.
Основа на образователния модул и негов основен инструмент е 17-минутният игрален филм „Моментът никога не е само един“ с участието на Александър Сано, Силвия Петкова, Силвестър Силвестров, Филипа Балдева и млади актьори от НАТФИЗ. Комиците от група ”Нема к’во” пък създадоха специално представление, посветено на темата „Бъди отговорен, не шофирай пил“.
Тази година социалният проект на Перно Рикар България „Шофиране=Отговорност” получи официалната подкрепа на Министерството на образованието и науката. Заслуга за това има високата ефективност на разработения учебен модул, който предоставя изключително полезен ресурс на класните ръководители и ангажира вниманието на младежите по атрактивен начин и развенчава митовете за бързо изтрезняване сред начинаещите и бъдещи шофьори на възраст 16-25 г.
Партньори на програмата са Асоциация Родители, Българска асоциация на пострадали при катастрофи, СПИРИТС България, Съюз на българските автомобилисти, МВР, дирекция „Пътна Полиция“.
Кампамнията свидетелства за дългосрочния ангажимент на Перно Рикар България за развитие и подобряване на средата на живот, в която младите хора са основна градивна единица на бъдещето. Алкохолната компания е емблематична в своята отдаденост към социалните каузи, а устойчивостта на създаваните и реализирани кампании е запазена марка.
Повече информация за програмата може да откриете на www.karaiotgovorno.com.