Лятна оферта: Наемателят на плаж ''Перла'' предложи таван от 100 лв. за шезлонг и 100 лв. за чадър
Кандидатът за вземане под наем на морски плаж "Стамополу-Перла 1" и на морски плаж "Стамополу-Перла 2" е заложил в офертата си на търга максимална цена от 100 лева за шезлонг и 100 лева за чадър на плажа, съобщи "TravelNews" с позоваване на заповедта на министъра на туризма Илин Димитров за определяне на печеливш канддидат. Ако наемателят се възползва от възможността за максималната цена, това би означавало с цена от 200 лева ползването на чадър и шезлонг да конкурира цената на леглото в хотели с над 4 звезди.
За победител за морски плаж "Стамополу-Перла 1" и на морски плаж "Стамополу-Перла 2" е определена компанията “Юг Релакс“ ЕООД от Нова Загора със собственик Димитър Костадинов. Тя е предложила годишна цена за наем на плажа от 525 900 лв. без ДДС или 631 080 лв. с ДДС. Договорът ще бъде за 5 години. Фирмата дава максимална цена от 100 лв. за шезлонг и толкова за чадър на плажа, пише в заповедта. Тепърва ще стане ясно на каква цена наемателят ще дава шезлонг и чадър на туристите през сезона. Достигнатите стойности са близо 5 пъти по-високи от предложението на кандидата с най-ниската оферта за наем на плаж „Перла“ в размер на 135 900 лв. без ДДС - фирмата „Крам инс“ ЕООД.
До момента са определени още трима наематели от близо 50 търга, като конкурси се провеждат всеки ден, посочва "TravelNews". За плаж “Младост ММЦ Приморско“ е достигната цена от 251 900 лв. без ДДС на година. За победител е определена фирмата „Ем Би Би Турист“ ЕООД със собственик Михаил Борисов. Тя предлага максимална цена за чадър и шезлонг от 50 лв. Началната цена на търга тръгна от 117 153 лв. без ДДС.
От трите процедури най-евтина максимална цена е предложена в наддаването за морски плаж Минерален басейн Север" във Варна. Там за победител е определено „Радон“ ЕООД с предложена цена от 32 400 лв. без ДДС на година. Собственик на компанията е Иван Кюмюрджийски. Максималната цена за шезлонг и чадър е 30 лв.
Министърът на туризма Илин Димитров обяви пред "TravelNews", че участниците в търговете за плажовете са изключително много. „Годишните цени за наем са се повишили над 7 пъти заради прозрачните процедури“, каза той. Димитров си постави за цел да отдава плажовете под наем, а не на концесия. Той обясни, че разликата между двата варианта е продължителността на договора. За наем той е 5 години, като след това се открива нова процедура. При концесията договорът е за 20 години. По думите му така ще може да се прави по-качествен контрол върху извършваната дейност.