Google Maps вече не поддържа маршрути на градския транспорт в Пловдив
Платформата Google Maps спря да изготвя маршрут на градския транспорт в Пловдив. Последствията засягат крайния потребител, а причината - отказ на общината да подава актуална информация на търсачката, съобщи ''Капитал".
Пред медията заместник-кметът по транспорт Савина Петкова казва, че не е информирана за проблема и не може да заеме позиция.
Дигиталното изграждане на мрежата на градския транспорт в Google е дело на неправителствената организация Trakia Tech. През 2019 г. компютърни специалисти от организацията работят заедно с местната администрация, за да пригодят информация за градския транспорт в необходимия дигитален формат. Още тогава платформата не се свързва с GPS системата на ОП "Организация и контрол по транспорта" (ОКТ), съответно не се осъществява живо разписание на градския транспорт.
Липсата на информация вероятно води до крайния резултат - платформата да се откаже от поддържането на услугата.
Разписанията на автобусите в реално време могат да се намерят единствено в онлайн пространството. Информация за маршрутите и разписанията на автобусите може да се открие в приложението Moovit, както и в туристическата уебстраница на града visitplovdiv.com. И двата ресурса не разполагат с информация за промени, свързани с ремонтни дейности, а дигиталната карта на туристическия сайт не е пригодена за мобилно устройство. Разбира се, остават и старомодните хартиени източници, разлепени по автобусните спирки.
Подаването на живо разписание се оказва проблем и за системата на таблата на спирките в Пловдив, изградени от испанската фирма ,,Индра Системас'' през 2016 г. За този проект общината плати 20 млн. лева. Въпреки това в началото на месеца кметът Константин Димитров настоя в 30-дневен срок условията в градския транспорт да бъдат подобрени:
,,Ние, пловдивчани, искаме едно – удобен транспорт, идващ по разписание, който изпълнява поне 95% от поетите ангажименти. Климатизиран транспорт, с добро отношение от страна на шофьор и контрольор. Няма повече да търпим това отношение на шофьорите към гражданите. Имаме линии, където от необходими 10 рейса идват 5. Това буквално означава затриване на линията. Тя спира да се ползва."