OffNews.bg

Димитър Маджаров: Не правим компромиси с качеството

Инфлацията, войната и пандемията се отразяват на потребители, производители, преработватели. Въпреки тези неблагоприятни обстоятелства, предприятията на „Димитър Маджаров“ за мляко и месо работят както досега, без промяна. Фирмата издига в култ качеството на суровината и на крайния продукт. „Продължаваме да не правим компромис с качеството“, коментира Димитър Маджаров.

Как влияят събитията през последните години на производство на млечни и месни продукти?

В Ковид-пандемията производството работи без прекъсване, при още по-строги мерки. Ръстът в инфлацията и цените на електроенергия, суровини и материали обаче се отразяват пряко върху бизнеса. Въпреки това, компанията продължава да „работи“ месо и мляко „както години наред“, без това да е за сметка на качеството. Печалбата от предходни години се влага в поддържане на пазарен дял и развитие на служителите.

С колко поскъпват суровините и консумативите?

Цената на суровината за млечни продукти се е увеличила с 42%, а на месните между 50% и 55%. Каква ще бъде след година-две, е трудно да се предвиди. Цената на електроенергията също е повишена с около 40%, а тази на природния газ постоянно се мени. Драстично поскъпват материали като подправки, обвивки, опаковки. Това, естествено, затруднява дългосрочното планиране в бизнеса.

Променя ли се нещо в производството на месни и млечни продукти?

Въпреки ръста в цените на консумативи и суровини, „Димитър Маджаров“ не променя технологията. Използва същите рецепти, същата качествена българска суровина за млечните и влага само истинско месо в месните продукти. Млечните продукти и днес се правят по класически БДС стандарт. Салам „Бургас“ и днес се прави без подправки, само от висококачествено месо. А да се направи салам без подправки, само с прецизен подбор на суровината, е наистина трудно. И изисква майсторство.

Присъствие на пазара

Фирмата се стреми да запази пазарния си дял без да прави компромиси с качеството, както и да развива продуктовия асортимент. Въпреки предизвикателствата, отделни категории бележат ръст. През 2022 г. прясното мляко е със 160% ръст. Повишено търсене има при кашкавалите. Пастърма „Пловдив“, кайсерован врат „Тракия“ и роле „Трапезица“ са с близо 40% ръст в чужбина. „Стараем се да запазим позициите на марката и най-вече доверието на клиентите“, пояснява Маджаров.

Планове за развитие

Нова машина за слайсове за месни продукти и нова серия безлактозни продукти (прясно и кисело мляко, сирене, кашкавал) са сред най-важните планове на компанията. „И в бъдеще ще бъдем толкова безкомпромисни към качеството на нашите продукти от месо и мляко, колкото и досега“, заключава Маджаров.