Дерайлиралият влак се движел с 35 км, проверяват за пропадане на релсовия път
Продължава разследването на причините за дерайлирането на влак с пропан бутан на гара Пловдив. Екипи от националното следствие тази сутрин започнаха да свалят данните от черните кутии, за да се установи скоростта, с която се е движела композицията.
Цистерните бяха изтеглени късно снощи. Все още двата локомотива са на гарата заради предстоящи следствени действия. Предстои и да се направят измервания дали има пропадане на железния път на мястото, където композицията дерайлира. Вчера рано сутринта два локомотива и три вагона от влакова композиция, превозваща почти 2000 тона пропан-бутан излезе от релсите на централна гара Пловдив. Започна разследване,Ще бъде направена и техническа експертиза на машините.
От фирмата превозвач съобщиха, че локомотивите са навлезли в гарата със скорост по-ниска от разрешените 40 км в час. След сваляне на данните от черната кутия се оказа, че скоростта е 35 км/ч, заяви по БНТ Петър Ганев-управител на "Булмаркет Рейл Карго".
През деня ще бъде направено измерване за пропадания на мястото, където влакът дерайлира. Освен това ще бъде направена проверка какви поражения са понесли локомотивите и колко са финансовите загуби за превозвача.
От следствените органи вече са иззели части от релсовия път и стрелките, които ще бъдат проверени в лаборатория за умора на материала.
До края на деня ще бъдат изтеглени двата локомотива, които дерайлираха в събота на Централна гара в Пловдив, заяви генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Красимир Папукчийски пред БНР. От снощи влаковете се движат по разписание.
Той заяви, че не приема тезата на фирмата-собственик на композицията, че счупен език на стрелка е причина за инцидента.
"Бих попитал фирмата – на какво основание могат да кажат това нещо? Защото аз бих задал въпрос – дали са сигурни в състоянието на локомотивите си – дали са в добро състояние", коментира Красимир Папукчийски. И уточни, че няколко часа преди инцидента по същия маршрут минават две други композиции с по-голяма брутна тежест.