OffNews.bg

Борис Бонев: Нощните автобуси в София се завръщат (обновена)

След тригодишно прекъсване нощните автобуси в София се връщат, обяви лидерът на партия "Спаси София" Борис Бонев. Предложението за това е на Бонев и общинските съветници Зафир Зарков, Карлос Контрера и Симеон Ставрев.

Днес комисията по транспорт към Столичния общински съвет ще разгледа доклада им.

Нощният градски транспорт беше спрян в края на 2020 г. Тогава Столична община обясни, че това се налага заради КОВИД кризата.

“Връщат се 4-те нощни автобусни линии, които на първо време ще се движат с на 60 минутен интервал. Допълнително, по наше предложение, ще бъдат променени и маршрутите на линии Н3 и Н4 с цел по-добро обслужване на някои големи квартали” - обобщи Борис Бонев.

Той каза още, че ще предложи от следващата пролет линиите да се движат на всеки 30 минути и да бъде въведена нова линия до Летище София с цел обслужване на късните и сутрешни полети, които са извън работното време на дневния транспорт.

Съветниците искат връщане на нощните линии в София на два етапа. При първия, до края на октомври, да бъдат пуснати двете най-натоварени линии: ж.к. „Младост“ – ж.к. „Люлин“ и „Студентски град“ до кв. „Обеля“, а до края на година - и линиите от ж.к. „Овча купел 2“ до кв. „Васил Левски“ и ж.к. „Дружба“ до ж.к. „Гоце Делчев“.

Предложението им за подобряване на обслужването в наземния транспорт предвижда и пускането на автобусна линия с номер А288 след пускането на новия участък от ул.“Филип Кутев“ до бул. „Симеоновско шосе“. Така се създава връзка между кварталите „Кръстова вада“, „Дианабад“, „Студентски град“, „Мусагеница“ и „Гео Милев“.

От СОС информират, че комисията по транспорт ще разгледа и предложението предстоящата учебна 2023/2024 г. автобуси да пътуват до повече училища на територията на Столична община. Вече две години подред работеха двете линии У1 и У2 и има сериозен ръст в използването им. Затова администрацията планира разширяване на услугата и за други квартали и училища.

Комисията ще обсъди и промени на маршрутите на няколко съществуващи линии:

- автобусна линия 120 да се движи по новоизградената отсечка на ул. „Филип Кутев“ между бул. „Черни връх“ и ул. „Сребърна“, с което би се създала нова връзка на бързо разрастващият се кв. „Кръстова вада“ с метрото и централната градска част;

- автобусна линия 310 да промени маршрута си от пл. „Лъвов мост“ през бул. "Княгиня Мария Луиза" и бул. „Христо Ботев“, с което би се създала директна връзка на ж.к. „Люлин“ до Централа гара;

- автобусна линия 304 да промени маршрута си в ж.к. „Дружба“, като да преминава изцяло през ул. "Обиколна" от ул. „Димитър Пешев“ до бул. „Цветан Лазаров“. С тази промяна биха се създали нови транспортни връзки за бързо разширяващата се жилищна част по ул. „Обиколна“;

- автобусна линия 58 да удължи маршрута си до гара „Владая“, с което да се създаде алтернатива за живущите с възможността за прекачване на гара „Владая“ като бърза връзка с метростанция „Горна баня“;

- линия Х50 да удължи маршрута си от пл. "Орлов мост“ до пл. „Свети Александър Невски“, с което се постига преминаването през допълнителен брой културно исторически забележителности.