OffNews.bg

Безплатни услуги ще предлагат клонове на Български пощи от понеделник

От понеделник, 18 юли, започва предлагането на 39 безплатни административни услуги в клонове на Български пощи в сътрудничество с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта.

Това е пилотна инициатива, разработена съвместно с Министерство на електронното управление, и е първа стъпка към проекта „Дигитална трансформация на Български пощи и предоставяне на комплексни услуги“, който предстои да се изпълни в рамките на Националния план за възстановяване и устойчивост, гласи правителственото прессъобщение.

„Новото, макар и временно управление на „Български пощи“, разработи детайлен и изключително професионален бизнес план, с който всяко следващо ръководство, ако има потенциал и желание, ще превърне пощите в печелившо предприятие само до няколко години. Предлагането на административни услуги в клонове на пощите е първата стъпка от този процес“, коментира старта на услугите вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова.

Партньорството с Агенцията за социално подпомагане и Агенцията по заетостта ще осигури достъп до голям брой административни услуги в областта на социалното подпомагане. Сред тях са заявяването на целева помощ за отопление, издаването на служебна бележка за удостоверяване на регистрация на търсещо работа лице и отпускането на еднократна помощ при раждане на дете.

Първите станции, които ще предлагат услугите, освен в София, са в малки населени места, в които пощите са едно от малкото останали лица на държавата. Проектът започва пилотно в:

- Централна поща в София;
- с. Селановци, област Враца;
- гр. Баня, област Пловдив;
- с. Маринка, област Бургас;
- с. Крушовица, област Плевен;
- с. Игнатиево, област Варна.

Предлагането на административни услуги в избрани станции е първа стъпка към визията на правителството за преобразяването на „Български пощи“ в единен център за административни услуги. Осигурена е обща инвестиция от над 100 млн. лв. по Националния план за възстановяване и устойчивост. С тези средства ще се извърши обновителен ремонт на над 500 станции, а над 68 млн. лв. ще бъдат инвестирани за модернизация и дигитална трансформация на цялата клонова мрежа.

Изпълнението на проекта ще подобри достъпа до административни услуги в малките населени места и ще създаде удобство, спестявайки на гражданите време и средства за пътуване. Едновременно с това ще допринесе и за оптималното използване на разгърнатата мрежа от пощенски станции на дружеството, разширявайки продуктовото портфолио на оператора и създавайки нов източник на приходи, пишат от МС.

Информацията за административните услуги, които гражданите могат да заявяват в рамките на пилотния проект, ще бъде достъпна от утре на официалния сайт на „Български пощи“. В пощенските станции също ще е налична информация за новите административни услуги.