Кои са признаците, че имате нужда от рекламна агенция за своя бизнес?
Не, няма да ви убеждаваме, че ви трябва дигитална рекламна агенция. Само ще ви помогнем да прецените сами дали се справяте добре с маркетирането на своята дейност в онлайн пространството или допускате грешки, които трябва да се поправят с помощта на специалист.
За целта сме поканили Борислав Айтов, създател и управител на дигитална рекламна агенция Beshared, за да ни разясни с какви проблеми идват най-често клиентите при него и как да прецените дали и вие имате нужда от такава професионална помощ или се справяте отлично сами.
„Започваме с проблемите на компаниите, които най-често карат мениджърите им да се обръщат за помощ към нас. Понякога съвсем бърз и кратък анализ на онлайн кампаниите им е достатъчен да открием проблема, друг път се налага да изследваме и анализираме надълбоко причините, но винаги намираме недостатъците, които им пречат да постигнат желаните цели. Ето няколко примера:
1. Регулярно, но не достатъчно качествено съдържание в социалните мрежи
Често чуваме „Публикуваме постове всеки ден, но хората не ни следят!“
Проблемът не е в самото публикуване, а в съдържанието му. Качествено съдържание и 3-4 поста на седмица са способни да накарат хората да ви следват и коментират, но трябва да знаете от какво се интересуват те и как да им представите атрактивно своите продукти. За целта ние изследваме обстойно потребителските нагласи, интереси, поведение, конкурентите и тенденциите в брашна. Съдържанието, което създаваме за клиентите, винаги минава през призмата на техните потребители. Целим не просто запълване на фийда, но привличане и на хора. А това става с добър микс от текст, изображения и/или видео.
2. Активна, но неефективна реклама
Друг много често срещан проблем, е разходването на пари за реклама, която не постига целите си. Рекламата в Интернет е сред най-евтините реклами въобще, но тя е ефективна само, ако е прецизирана и се управлява правилно. Ако човек няма опит, може да сбърка в началото.
Предимството на рекламната агенция е, че разполага с маркетинг специалисти, които ежедневно създават, управляват и анализират ефекта от десетки рекламни кампании за своите клиенти. С малък бюджет могат да се постигнат големи резултати, стига да знаете как.
3. Липса на комуникация с последователите
Целта на всяка кампания е да привлечете клиенти, но мнозинството от хората вече не се доверяват безрезервно на всяко рекламно послание и предпочитат да разпитат и да проучват мнението на други потребители. Изключително лошо впечатление прави профил, в който липсва отговор на коментарите и въпросите на последователите. Например, когато някой се е оплакал или е задал въпрос, а администраторът на страницата не го е забелязал или още по-зле – пренебрегнал го е съзнателно.
Комуникацията с хората изисква време, но тя е съществена част от всеки онлайн маркетинг. Специалистите в Beshared проверяват по 2-3 пъти на ден наличието на коментари или въпроси в профилите и рекламните кампании на клиентите за които се грижат и отговарят своевременно, стараейки се по този начин да изградят силна положителна връзка и доверие между човека и бранда.
4. Липса на развитие във времето
Срещали сме се със създатели и представители на марки, които присъстват на пазара от години, но чиито профили са тотално неадекватни спрямо настоящите тенденции и състоянието на пазара. Един вид повтарят едно и също всяка година. Липсата на развитие и разнообразяване на съдържанието е своеобразен убиец на марката. Няма как да очаквате да ви намират нови хора, ако не изпъквате с нещо различно и оригинално.
5. Онлайн магазин с отлични продукти и обслужване, но малки продажби
Някои млади предприемачи смятат, че е достатъчно да създадат атрактивен онлайн магазин с качествени продукти и автоматично поръчките ще завалят. Но се оказва, че или сайтът няма добра оптимизация и не се показва в първите страници на търсачките, или рекламата му е крайно неефективна. Една добра дигитална рекламна агенция може веднага да оптимизира и двете, както и да даде предложение за атрактивен подход в рекламата, така че магазинът да изпъкне пред останалите на пазара.“, споделя в заключение Борислав Айтов.
И така, ако смятате, че тези 5 грешки не се отнасят до вашия бизнес, отговорете на следните въпроси, за да прецените все пак дали се справяте достатъчно добре с рекламирането на дейността си:
1. Проучвате ли редовно нагласите, нуждите и поведението на своите настоящи и потенциални потребители?
2. Отговаряте ли достатъчно бързо (в рамките на 24 часа) на коментарите и запитванията на потребителите в своя профил?
3. Следите ли своите конкуренти (ако имате такива)?
4. Реагират ли последователите ви със споделяне и/или коментар на публикациите ви?
5. Споделят ли клиентите ви положителни отзиви за вашите продукти в коментари, стори, собствени публикации?
6. Използвате ли ефективно опциите за реклама в социалните мрежи?
7. Привличате ли клиенти чрез рекламата си в социалните мрежи?
8. Откриват ли лесно клиентите сайта ви чрез търсачките?
9. Познавате ли термини като ROAS, LP, KPI, CPC, PPC?
10. Използвате ли всички трендове в социалните мрежи (видео на живо, видео реклама, Reels)?
Ако отговорите отрицателно на поне 50% от въпросите, си заслужава да се консултирате с маркетинг специалисти, за да оптимизирате и подобрите работата си.