Ерик Уайнър идва през юни в София за международния медиен форум на БТА
Българска телеграфна агенция (БТА) ще бъде домакин на Шестия Световен конгрес на информационните агенции (https://www.nawc.bg/).
Форумът ще се проведе от 13 до 15 юни 2019 г. в София под мотото “The Future of News” („Бъдещето на новините”). Тема на дискусиите ще са истинските и фалшивите новини, навлизането на изкуствения интелект, проблемите със собствеността на медиите и новите източници на финансиране.
Конгресът ще се проведе в зала 3 на НДК, където беше и Българското председателство на Съвета на ЕС.
За събитието у нас се очакват лидерите на над 120 водещи новинарски агенции от 5 континента; изтъкнати журналисти от най-влиятелните световни медии; знакови имена от ръководството на Фейсбук, Гугъл и Туитър, издателите и главни редактори на „Ню Йорк Таймс”, Би Би Си (BBC) и Си Ен Ен (CNN); делегации от държавници, бизнесмени и интелектуалци от повече от 100 държави. Преди няколко дни като основен лектор е потвърдил и световноизвестният Ерик Уайнър, автор на "География на блаженството" и „География на гения”, съобщиха организаторите.
Конгресът ще събере представители на новинарски агенции от целия свят и на всички регионални медийни организации, включително Европейския алианс на информационните агенции (EANA), Организацията на Азиатско-тихоокеанските информационни агенции (OANA), Федерацията на арабските информационни агенции (FANA) и Латиноамериканския съюз на информационните агенции (ULAN). Ще бъдат представени и медийни гиганти като Associated Press (САЩ), Reuters (Великобритания), TASS (Русия), Xinhua (Китай), ANSA (Италия), Agence France-Presse (Франция) и други.
Генералният директор на агенцията Максим Минчев за първи път показа пред журналисти и изградения в БТА високотехнологичен мулдимедиен център, създаден с идеята да се превърне в пространство за презентиране на различен вид информация. Центърът ще бъде място както за представяне на традиционен тип информация във високотехнологична среда, така и зала за културни събития.
Снимка: https://www.nawc.bg/
Георги Лозанов, директор „Културни комуникации” в БТА отбеляза, че агенцията е обществена медия, а част от мисията на обществените медии е да бъдат и културни институции. Той обясни символиката, с която е създаден центърът - вътрешният интериор пресъздава основните елементи от фасадата на БТА, а подовото покритие напомня за емблематичните за столицата ни жълти павета и носи алюзия за площад.
Залата разполага със система за панорамна прожекция до 180 градуса, интерактивни тъч скрийн екрани и висококачествен звук.