Дигиталните медии ударили вестникарската империя на Мърдок
Австралийският медиен магнат Рупърт Мърдок обяви, че няма да разширява вестникарската си империя, признавайки, че дигиталната реклама "е била неимоверно разрушителна за пазара на печата" и някои от неговите вестници се борят за оцеляването си, предаде "Гардиън", като се позова на Ройтерс и АП.
В реч пред годишното общо събрание на компанията News Corp, в която до 2010 г. беше и българската bTV, в Лос Анджелис в сряда той похвали изпълнителния директор Робърт Томсън за начина, по който се справя с предизвикателствата, отправени от гигантите Google и Facebook, като осигурява безплатен достъп до новинарското съдържание на компанията.
Мисля, че досега сме се справили много добре в компенсирането на загубените приходи от реклама в големите вестници, но това продължава да бъде сериозен проблем, каза Мърдок.
На срещата, продължила 26 минути, Мърдок отговори само на три въпроса. На един от тях - за това дали компанията евентуално би придобила повече вестници, 86-годишният ръководител на News Corp отговори отрицателно и обясни, че той и хората му са ангажирани да поддържат жизнеспособни медиите, които вече притежават.
"Мисля, че трите ни големи успеха са трите национални вестника: "The Wall Street Journal", британският "The Times" и "The Australian". Останалите издания, много от тях все още са жизнеспособни, но се борят за оцеляване".
В Австралия News Corp издава "Daily Telegraph", "Herald Sun" и "Courier Mail", както и "the New York Post", а във Великобритания - "The Sun".
Мърдок, синовете му Лачлан и Джеймс Мърдок и други директори в News Corp, които се стремят към преизбиране, са получили мнозинството от гласовете на акционерите, според предварителните резултати, посочи Мърдок. Предстои публикуването на окончателните резултати.