Антимонополната комисия ще прави анализ на медийния пазар
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще направи секторен анализ на медийния пазар у нас по искане на министрите на икономиката, финансите и културата, съобщиха от институцията.
Изследването ще обхване всички видове медии (печатни издания, частни и обществени радиа и телевизии и онлайн медии).
Цел на анализа ще е да се установи съществуват ли данни за нарушаване на принципите на конкуренцията и ако да, какви са причините за това.
КЗК ще анализира и дали има бариери пред навлизането на нови участници на общия медиен пазар, каква е степента на пазарна концентрация в сектора и каква е динамиката на развитие в него.
Комисията се интересува и дали има саморегулация в сектора.
КЗК ще излезе с изводи и препоръки за състоянието на конкурентната среда в общия медиен пазар.
От комисията уточняват, че няма срок, в който да бъде извършен анализът.
В края на февруари Министерският съвет реши да създаде работна група, която да изготви предложения за промени в действащото законодателство за собствеността и финансирането на медиите в у нас и за тяхното разпространение. Това решение дойде малко след като депутатът от ДПС Делян Пеевски и и негови колеги от същата парламентарна група внесоха сходен проект за промени в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения. Законопроектът все още не е обсъждан в парламентарните комисии.