Принцесите на "Дисни" налагат комплекси на момиченцата, сочи проучване
Проучване на университета в Бригъм Йонг, озаглавено "Красива като принцеса", разглеждащо популярната "култура на принцесата", налагана от марката "Дисни принцеси", излезе със заключението, че анимационните героини имат и негативно влияние върху подрастващите деца, съобщи "Индепендънт".
Според учените налаганите образи на приказни героини създават определен стандарт за външен вид и държание сред момиченцата, който често води до оформяне на комплекс за външния им вид и развиване на притеснителност, ако не отговарят на този образ.
Освен това "Дисни принцесите" рамкират определени външен вид и държание на малките момичета, които ги ограничават като индивидуалности и личности, водещи до еднакъв модел на държане и мислене.
"Знаем, че момичетата често се придържат към определени дамски стереотипи, което води до несигурност в способностите им, що се отнася към някои други сфери на живота. Така например те губят вяра в себе си, че могат да се развият в математиката или науката. Не обичат да се цапат, което пък може да доведе до склонност към по-малко новаторство и експерименталност", коментира една от учените към "Красива като принцеса".
Според нея принцесите на "Дисни" са една от първите срещи на децата със "слабия идеал": "Като жени, ние цял живот се сблъскваме с това, но то започва едва когато сме на 3-4 годинки и то с филмите на "Дисни".
Анимационната компания създаде своята марка за принцеси през 2000 г., като усилено я налага чрез играчки, игри, кукли, модни аксесоари, филми и т.н. Всичкото това досега е донесло на фирмата повече от 5,5 милиарда долара печалби.