OffNews.bg

Мира Форнай ще представи „Моето куче Килър” на Сoфия Филм Фест 2014

Словашката режисьорка Мира Форнай ще представи лично своя филм „Моето куче Килър”  на тазгодишното издание на София Филм Фест, който започва на 6 март.

„Моето куче Килър” разказва историята за 14-годишно момче, което намира утеха в привързаността си към едно куче, в идеите на нацизма и в решението да забрави за майка си и своя брат. Когато те отново се появяват в живота му, той трябва да избере или състраданието, или терорът спрямо тях.

Този фин и чувствителен филм е не само за расизма и етническите конфликти в Европа, а преди всичко за шансовете, които се появяват, само за да бъдат пропуснати.

„Моето куче Килър” получи наградата „Тигър” за най-добър филм на фестивала в Ротердам 2013.

Други два филма, които си струва да се видят на Сoфия Филм Фест 2014, са "Ида" на Павел Павликовски и „Мьобиус” на Ким Ки-Дук.

„Ида” е кинематографично събитие благодарение на поетичното си черно-бяло изображение и изпипаната детайлност по заснеменето му. Към това е прибавена разкъсващата драма на млада монахиня, която не може изцяло да се отдаде на мисията си заради тъмното минало, в което е намесено нейното семейство.

„Ида” е филм, в който зрителят има възможност да мисли над всеки кадър и да чувства плътните послания, предадени с художественост от висока класа. С този пестелив, изчистен и красиво направен филм, режисьорът Павел Павликовски се завръща в родната си Полша за първи път в кариерата си, за да представи някои от по-спорните въпроси в историята на страната.

Творбата на Павликовски е носител на множество награди, сред които Голямата награда и Наградата на Екуменическото жури (Варшава ’13), Най-добър филм (Лондон ’13), Наградата на ФИПРЕССИ (Торонто ’13), Най-добра актриса (Агата Кулеша) и сценарий, Наградата „Хил Парондо” за сценография и Голямата награда на Астурия за най-добър филм (Хихон ’13), „Златна жаба” за най-добър оператор (Камераимаж ’13), Най-добър оператор (Гдиня ’13).

В „Мьобиус” цената на един бащински грях ще струва много, много повече от живота. Не можем да си представим азиатско кино без вулканични страсти, които често точат остриетата на мечовете. Понякога те са метафорични, друг път металният им звук ярко пронизва тишината.

Преди да дебютира като режисьор през 1996 г., Ким Ки-Дук работи като сценарист. Този самоук кинотворец добива световна популярност с внушителна поредица от творби, характеризиращи се със силната си антикомерсиална естетика.