Японският моден дизайнер Исей Мияке почина на 84 г.
Революционният японски моден дизайнер Исей Мияке почина на 84-годишна възраст, съобщиха от компанията му, цитирани от Би Би Си.
Известен с новаторските си стилове и парфюми, Мияке изгради световна модна марка, която включваше дизайна на известните черни пуловери с костенурка на Стив Джобс.
Той е починал от рак на черния дроб на 5 август и вече се е състояло частно погребение, съобщават японските медии.
Роден в Хирошима през 1938 г., Мияке е само на 7 г., когато градът е опустошен от атомната бомба, хвърлена от САЩ. Като възрастен той не желае да говори за това. През 2009 г. пише в New York Times, че не иска да бъде известен като "дизайнера, който е оцелял след атомната бомба".
"Когато затворя очи, все още виждам неща, които никой не бива да преживява", пише той и добавя, че предпочита да мисли за неща, "които могат да бъдат създадени, а не унищожени, и които носят красота и радост".
Когато е бил малък, Мияке е искал да стане танцьор или спортист - но това се променя, след като прочита модните списания на сестра си.
Учи графичен дизайн в художествен университет в Токио, а след това се премества в Париж през 60-те години на миналия век, където работи с прочутите модни дизайнери Ги Ларош и Юбер дьо Живанши.
Премества се за кратко в Ню Йорк, преди да се върне в Токио през 1970 г. и да открие дизайнерското студио Miyake.
До 80-те години на ХХ век той се слави като един от най-напредничавите дизайнери в света, тъй като работи с материали от пластмаса до метал, както и с традиционни японски материали и хартия.
Мияке разработва нов начин за плисиране на тъкани, като ги увива между слоеве хартия в топлинна преса.
След като различни тестове доказват, че плисетата остават на мястото си и не се мачкат, се стига до създаването на линията Pleats, Please.
Става известен със създаването на високотехнологичен, но практичен и удобен стил и се превръща в име не само в японската модна индустрия, но и на световния подиум.
Модната му къща разработва изключително търсени дрехи за мъже и жени, както и чанти, часовници и парфюми - говори се, че флаконът на L'Eau d'Issey, пуснат на пазара през 1992 г., се продава на всеки 14 секунди.
Неговата линия A-POC (A Piece of Clothing), която днес може да се види в музеите, използва специална тъкачна машина, която изработва тоалети от една непрекъсната тръба плат.
Мияке е помолен от съоснователя на Apple Стив Джобс да проектира емблематичните му пуловери с ролка и според сведенията е изработил 100 броя от тях, всеки по 175 долара.