''Фантомът на операта'' пристигна с Боинг
Боинг 747 – Freighter, най-големият карго самолет в света, докара до София декорите на „Фантомът на операта”. Той беше необходим, за да пренесе стотици тонове товар с декори, техника, реквизит на една от най-мащабните продукции, идвали някога у нас. „Фантомът на операта” ще се играе в цели 14 представления в рамките на 10 дни от 11 до 21 април в зала 1 на НДК.
Огромните конструкции, машини, декори, реквизит и костюми, натоварени в 15 тира, пътуваха по суша, след това по вода и накрая по въздух с мощния Боинг 747, за да стигнат до София.
Снимка: Стефан Стоев
Пищната сцена, пресъздаваща интериора и фасадата на Парижката опера, се строи в продължение на пет дни. Актьорите и съставът от над 130 души пристигат един по един, за да разкажат прочутата история, написана от Андрю Лоуд Уебър и неслизала 36 години от световните сцени.
Във всяко представление на сцената излизат над 130 души – актьори, балетисти, музиканти от оркестъра. Участниците сменят над 230 костюма, изработени от най-скъпи материи, везани с мъниста и декоративни елементи, шити и бродирани на ръка. В постановката има 22 смени на сцени, използват се 281 свещи, 250 килограма сух лед и 10 машини за мъгла и дим.
За завесите са използвани 2230 метра плат, 900 от които - специално боядисани. Ресните с пискюли са с дължина 226 метра. Те са съставени от 250 килограма боядисана вълна, в която са вплетени 5000 дървени мъниста, внесени от Индия. Спускащата се завеса в пето действие е изработена от 2 000 ръчно бродирани рози.
Снимка: Стефан Стоев
Що се отнася до гардероба, „Фантомът на операта” се смята за най-естетически изпипаната и пищна постановка на Бродуей. Именно заради костюмите постановката е удостоена с престижната театрална награда „Тони”. А сред декорите емблематичен става огромният полилей на Парижката опера, който българските зрители ще видят и в представленията в НДК.
Снимка: Стефан Стоев
„Фантомът на операта” ще се играе от 11 до 21 април в зала 1 на НДК. Последни билети са в продажба в системата на Ивентим.