Лозанов: Малките партии биха големите в предизборната кампания
Малките партии биха големите в медийната кампания и това до голяма степен се вижда от резултатите от вота. Това каза председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов.
По думите на Лозанов политическата агитация има все по-малко значение в сравнение с различните журналистически форми.
Според него е окуражително присъствието на толкова много и нови партии, защото това за него показва, че медиите са успели да наложат нови политически обекти.
"Предизборната кампания беше интересна и по някакъв начин парадоксална – хем беше сравнително спокойна, особено на база на очакванията ни за трудна и компроматна кампания, хем въпреки че беше спокойна, имаше повече нарушения от обикновено в традиционните форми на агитация", заяви още Лозанов.
„От начало това ми се струваше като парадокс, после си дадох сметка, че може би едното е обяснение на другото, защото има едно общо усещане за слаба ефективност на т.нар. медийна агитация и тази слаба ефективност кара създателите на агитационните форми да търсят рискови начини да попаднат в центъра на вниманието и да атакуват съзнанието на аудиторията”, каза още Лозанов.
По думите му кампанията е била вяла, заради това, че не сме излизали от предизборна кампания от много отдавна – повече от година.
Според Лозанов протестите са били част от политическия диалог и имат отношение към бъдещия вот, както и с предходните избори.
„Всичко това е част от една голяма предизборна кампания, която накрая вече доведе до резултата в тези избори”, обясни още Лозанов.