OffNews.bg

Държавните медии утвърдиха тарифите си за вота

Националните обществени радио и телевизия определиха тарифите си за политическа реклама за евроизборите.

Цените, които минават през одобрение от Министерския съвет, се запазват на нивата от парламентарния вот през 2013 г., а за някои услуги се повишават.

Увеличението на тарифите през миналата година предизвика недоволство заради това, че достъпът на по-малки и "бедни" партии и кандидати до националния ефир се затруднява. Появи се предложение тарифите изобщо да отпаднат за регистрирани за конкретния вот участници.

В крайна сметка в новия Изборен кодекс бе записано, че кампанията пак остана изцяло платена. Разликата е, че извънпарламентарните формации ще получават ваучери на стойност 40 000 лв. за агитация в медиите. Предстои другата седмица ЦИК да утвърди начина, по които ще се превеждат парите. 

За изборите на 25 май цената за едноминутен клип по БНТ 1 ще е 1060 лв. в делнични и 1147 лв. в почивните дни. В различните часови пояси минута клип по БНТ 1 варира от 330 до 2255 лв. Най-скъпо е в праймтайма през уикенда - 2800 лв. По-ниски за тарифите за БНТ2 и БНТ Свят.

Излъчването на клип до 30 секунди в програма "Хоризонт"на БНР ще струва 200 лв. в предиобедния пояс вместо досегашните 190 лв., а в следобедните часове цената скача от 150 лв. на 180 лв.

Участието в диспут остава 70 лв. за минута.