Близо 3,2 млн лева са дали партиите за медийно отразяване по изборите
В края на предизборната кампания 18 от регистрираните участници са изразходвали средства за медийна кампания, възлизащи общо на 3 184 862.79 лв, показват данните на "Отворен парламент".
Най-много средства са вложени за отразяването на предизборната кампания на ПП ГЕРБ – за реклама във включените в мониторинга медии са изразходвани 799 512 лв. На второ място по разходвани средства е кампанията на КП Реформаторски блок – Глас Народен – 508 018 лв., а на трето – БСП за България с 487 937 лв.
Нова телевизия (623 573 лв.) e привлякла най-много средства за отразяване на кампанията, следвана от bTV (567 131 лв.) и БНТ (500 278 лв.). От вестникарските издания най-много средства са насочени за реклама във в. 24 часа (126 666.66 лв.)
Най-голямата сума в единичен договор в тази кампания към момента представлява споразумението между КП БСП за България и Нова телевизия, която стойност е увеличена от 142 856 лв. на 159 431 лв.
В края на кампанията най-много дарения са привлекли от КП Реформаторски блок – Глас Народен – 284 190 лв. В допълнение към тази сума, средства в размер на 122 488 лв. са дарили и кандидатите от коалицията.
Наблюдението обхваща сайтовете на 44 медии – електронни и печатни – 10 телевизии, 3 радиостанции, 17 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.
Към 23-и март, 2017 г., 34 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.
Останалите 10 медии нямат сключени договори с участниците в предизборната надпревара или не са публикували такива. Това са: в. Дума, в. Борба, в. Старозагорски новини, в. Черноморски фар, в. Добруджанска трибуна, в. АрдаNews, сайтовете – BGnes.com, Novini.bg и Blitz.bg, както и телевизия Алфа ТВ.
Всички суми са без ДДС