OffNews.bg

Как Уил Трикет и Гас Грегъри превръщат трошките в атрактивни коли (видео)

Новата поредица "Лъскави трошки" тръгна по телевизионния канал Viasat Explore от март. В навечерието на премиерата на неговия първи сезон водещите Уил Трикет и Гас Грегъри разказаха за OFFNews как са се захванали с превръщането на трошки в автомобили за ценители и мислят ли, че в този бизнес има хляб.

- Уил и Гас, с какво се занимавахте преди да започнете да снимате предаването? Били ли сте механици?

Гас: Не, никога не съм работил като механик. Бях фотограф. Всъщност съм фотограф от 30 години и съм обиколил света, за да правя снимки за различни списания и автомобилни производители. Фотографията все още е моя професия. От пет месеца снимаме шоуто и реално не знаем дали ще има нов сезон или не. Така че вече се върнах и към фотографията, докато разберем това.

Уил: Аз съм... нещо като инженер, работя със стомана и правя лодки. Конструирам големи луксозни холандски баржи и речни лодки и други подобни. Но през годините съм се занимавал с много неща, вкл. с Ленд Роувъри. Та така - като цяло съм инженер, изобретател, дизайнер и майсторя интересни неща. Работя и с фестивала за съвременни изкуства в Гластънбъри.

- Какво Ви отведе към този те проект? Как започна всичко?

Уил Трикет: Ами, забавно е, не е ли така? Още от дете се вълнувам от коли. От колите от онези дни, които после станаха класика, а по онова време си бяха просто тогавашните автомобили. Сега точно те ме интересуват. И ето че за пръв път в живота си имам възможност да се занимавам с това, да си поиграя с тях. Като казвам играя, имам предвид - купуваме ги и ги продаваме и се опитваме да припечелим от това. 

Гас Грегъри: И аз съм на същото мнение. Поканата за предаването бе покана да правя онова, което съм харесвал през годините, но не съм му се отдал, защото трябваше да се издържам с нещо друго.

- Мислите ли, че има хляб в бизнеса с тунинговането на стари коли?

Гас: Да, можехме да направим бизнес от това.

Уил: Е, нямаше да се къпем в пари и да печелим милиони, но е възможен бизнес. В 90% от случаите, докато снимахме предаването, успяхме да продадем колите на печалба.

Гас: Наистина. Онзи ден си говорихме какво щеше да стане, ако шоуто не се бе реализирало. Щяхме да продадем колите на печалба и да се издържаме, но не знам дали щях да мога да си плащам ипотеката.

Уил: Нямаше да можеш.

Гас: Освен това работата е тежка. Доста си е за парите, които изкарваш.

Уил: Обикновено в тв програмите зад камерите има много механици, които извършват основата работа. В нашия случай не беше така. Всичко, което ще видите, е наше дело. Нямаме таен механик, който да ни помага зад кадър.

Гас: Това бе едно от основните ни изисквания, когато започвахме. Всичко да е истинско. И наистина се забавлявахме.

- Каква е средно цената на един тунинг?

Уил: Имаме си таван при покупката на кола и той е 1000 паунда. Най-евтината ни струваше 350 паунда. Това ни позволява да очакваме по-голяма печалба и освен това можем да инвестираме повече в подобрението. В същото време, по-евтина кола не ти гарантира повече печалба, защото колкото е по-ниска цената, толкова по-голяма трошка е автомобилът. Търсим баланса.

Гас: Преценката е тънка. Целта ни е с всяка кола да удвоим парите си. И в повечето случаи дори го надхвърляме. Колата трябва да изглежда в бедствено състояние, но да има потенциал за ремонт. Защото, ако да кажем купим кола за 500 паунда, не можем после да похарчим още 500 за оправянето ѝ и да очакваме двойна печалба. Поне не винаги. Не можем да похарчим и много за поправянето, защото накрая няма да си струва вложеното.

- Има ли кола, с която не бихте се захванали?

Гас: Не, не мисля. Мога да си представя всяка една поправена по някакъв начин. Аз харесвам удобни автомобили. Не си падам по лъскавите или скъпите. Харесват ми тези, направени за хората, ако ме разбирате.

За новия сезон, ако има такъв, вече имаме списък с малко по-необичайни коли от, да кажем, френските, германските, английските, скандинавските. Имаме коли, произведени в Чехословакия, Русия, например една Лада Нива. Невероятни коли. Ладата Нива определено я чакам с нетърпение. И една Шкода Рапид например.

Уил: Искаме и една от ония големи източногермански полицейски коли с големи двутактови двигатели, които вдигат много пушилка.

Гас: Какви коли бяха само! Големи, черни и квадратни. 

Уил: С двигател отпред.

- Кой от обновените модели бихте запазили за себе си?

Гас: Определено бих си запазил онзи Golf GTI. Както и един Citroen BX, един Mercedes и едно Metro.

- Продадохте ли ги?

Гас: Да.

Уил: Не можем да се привързваме към тях, защото ги продаваме. Но ги обичаме, защото за жестоки коли. Любим ми беше Ситроенът, макар в началото да не го харесвах особено. Но постепенно го харесах и даже развих уважение към него, защото се държа страхотно. Мерцедесът също беше много добър. А малкото Metro ми е един от двата фаворита заедно с Голфа. Все пак мисля, че бих избрал Голфа просто защото е по-добра кола.

Гас: Aвтомобилите развиват характер. Купуваш ги, работиш по тях и накрая добиват характер. И двамата го почувствахме, много е примамливо. Удивявам се колко се привързах към тях. До степен, че понякога, като се появеше купувач, не го харесвах само защото ще я вземе. Това започна да се превръща в проблем.

Уил: "Няма да ни купуваш колата."

- Вие самите какви коли карате?

Уил: В момента имам.. четири в движение. Едната е жълтият ми служебен ван, Рено. Имам и два Ленд Ровъра, единият е от 1950-а, серия едно, а другият е 1964-а, серия две. Имам и Ленд Ровър Дискавъри 1998. На път съм да върна на пътя и едно Classic Mini 1971-a. Има работещ двигател и скоростна кутия, а корпусът е поставен върху шаси на класически Daihatsu 4X4. На практика си имам Mini камион чудовище. Забравих и малката ми жълта спортна колица, която купихме с баща ми, когато бях на 6, Austin-Healey Sprite, много хубава кола.

Гас: Моите са много по-малко. Имам два мотора, един от които конструирах, когато бях на 16, стар Matchless. И един Triumph Bonneville от 1967-а, който ползвам всяка седмица. А в момента карам Ленд Ровър трета серия, която купих от приятел на Уил. Това е, караме я заедно с жена ми.

- Благодаря и успех на шоуто!