Ryanair сваля цените под натиска на конкуренцията
Нискотарифната авиокомпания Ryanair обяви, че може да намали цените на билетите с до 9% по някои маршрути в резултат на очакваното засилване на конкуренцията между компаниите през следващите няколко месеца.
Предупреждението на най-големия европейски превозвач идва след подобни коментари относно натиска върху ценовите нива от конкуренти на Ryanair - EasyJet и Wizz Air, направени през последните няколко седмици.
Конкуренцията нараства заради промените в капацитета на полетите от Турция и Северна Африка, обясняват от авиокомпанията.
Коментарите удариха акциите на Ryanair въпреки публикуваните данни за увеличена печалба. Печалбата преди данъците нарасна с 55% до 397 милиона евро за тримесечието, приключило на 30 юни. За това помогнаха многото пътувания по Великден. Приходите се увеличиха с 13 на сто до 1.68 милиарда евро.
Средните тарифи през тримесечието са се повишили с 1% до 40.30 евро и въпреки това "Райън ер" обявиха, че разликата се дължи на много силния април, заради Великден.
Авиокомпанията прогнозира, че цените ще паднат до 5% за 6 месеца, до края на септември, и до 8% през следващите 6 месеца - до края на март 2018 г.
Очакваме да ценовата среда да остане много конкурентна, коментира главният изпълнителен директор Майкъл О’Лиъри.
Предупреждението причини 4.7-процентен спад в акциите на Ryanair в началото на търговията. Акциите на EasyJet паднаха с 3.5%, а на собственика на British Airways, IAG, - с 2.5%.
Ryanair повтарят и предупреждението си за нарушения при множество полети между Великобритания и Континентална Европа, включително отмяна на полети, ако, преговорите по Брекзит не постигнат двустранни споразумения относно полетите.
"Имаме нужда от яснота, така че да планираме графика си за 2019 година", казва финансовият директор Нийл Соран пред Би Би Си.