Министърът на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов заподозря саботаж на чиновници, лоялни към ГЕРБ, заради които се е стигнало до спирането на обществената поръчка за тунел "Железница".
Миналата седмица конкурсът за изграждането на съоръжението се провали с гръм и трясък след като бе открадната папка с техническата документация на един от кандидатите за изпълнител, което компрометира цялата процедура и равнопоставеността на всички участници.
"Мисля, че да се стигне до спиране на поръчката за тунел „Железница“ е и това, че се предоверих на екипите в министерството и агенциите към него, който наследих от предишното правителство", каза министър Попниколов в интервю за Агенция „Фокус“.
Според него грешката му била, че се предоверил на "тяхната компетентност, ангажираност и най-вече лоялност и желание работата да върви".
"Осъзнавам, че такъв стил на работа – на доверие, ангажираност и лоялност, няма как да бъде създаден за два месеца с хора, от години работещи под друго ръководство", заявява още служебният министър.
Попниколов посочва, че изграждането на магистрала „Струма“ е стартирало преди близо 20 години.
„В годините съм бил дори пряко ангажиран в повечето от изградените до момента участъци, като се започне от 2002 година при строителството на участъка Даскалово – Дупница. Свободно да изчезват или да се изнасят документи говори за едно - никакво спазване на закона и правилата на работа в институцията. Нещо повече – според мен това е целенасочен саботаж на работата през изминалите два месеца, рефлектиращ върху труда и на предходните правителства по отношение изграждането на АМ „Струма“, обясни той.
Попитан кой е виновен за забавянето и прекратената процедура, министър Попниколов отговори, че при така създадената ситуация относно процедурата за избор на изпълнител за проектиране и строителство на тунел „Железница“, а именно изчезването на документи, единственото законосъобразно решение е било прекратяването на процедурата.
„Оставям на компетентните органи да се произнесат защо и как се е стигнало до това. Може би не знаете, но бях член на комисията за избор на изпълнител на Лот 3.1 - тунел "Железница" в качеството си на външен експерт от листата на АОП. Офертите се отвориха на 16 август, 2016 година и оттогава не съм уведомяван за заседание на комисията, нито ми е представян график за работата. И така до деня на подаване на отвода ми 27 януари 2017 г.“, коментира той.
След като станал служебен министър Попниколов изискал справки за провеждащите се тръжни процедури в АПИ. Оказало се, че при повече от половината от тях, работата на оценителните комисии продължава повече от 6 месеца.
"Съществуват прецеденти дори с цяла година оценяване на оферти", казва още регионалният министър.





























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
27061
2
10.04 2017 в 15:17
22008
1
10.04 2017 в 14:43
Без вода в части от София утре
''Реликва от Студената война''. САЩ да излезе от НАТО, предлага републикански конгресмен
''Зелено движение'' предлага намаляване на възрастта за гласуване от 18 на 16 години
Демократите спечелиха кметското място в Маями за първи път от 28 години
''Остават 20 метра до финала''. Борисов щял да реши за оставката на кабинета след влизането в еврозоната
Демократите спечелиха кметското място в Маями за първи път от 28 години
Демократите спечелиха кметското място в Маями за първи път от 28 години