НАП с нова услуга за превози на стоки с висок фискален риск
От 1 юни НАП ще предлага нова електронна услуга за деклариране на данни за превози на стоки с висок фискален риск (месо, риба, млечни продукти и др.).
Тя ще бъде достъпна с квалифициран електронен подпис (КЕП) в "Портала за е-услуги" на агенцията, в група „Фискален контрол“.
Услугата предлага и справка за осъществения контрол върху превоза на рисковите стоки.
Тя ще позволява още: попълване и подаване на данни за превоз на рискови стоки; генериране и изпращане на уникален номер на превоз (УНП); корекция на подадени данни; подаване на уведомление за неполучена стока; подаване на уведомление за анулиране на УНП, преглед и търсене на подадени данни за превоз на рискови стоки и издадени УНП.
В електронната форма на услугата потребителят ще има две активни опции за избор. Едината е, когато превозът започва от територията на друга държава членка на ЕС и завършва на територията на страната, а другата - превозът започва от територията на страната и завършва на територията на друга държава членка на ЕС.
От НАП отбелязват, че за удобство на клиентите е разработена и секция „Адреси“, която позволява редактиране на данните. Това означава, че след промяна те се вписват автоматично в полетата за адресите за получаване, разтоварване или изпращане и натоварване на стоките.
Новата услуга е с пълен и частичен достъп за всички физически и юридически лица, които са подали заявление за ползване на електронните услуги на НАП от задължено или упълномощено лице и са избрали опцията за ползване на групата услуги „Фискален контрол“, допълват от приходната агенция.