Над 1 млн. тона намаляване на въглеродните емисии е постигнала енергийна компания само за шест години
Само за шест години Резалта - компания, предлагаща енергийни услуги и разработване на възобновяеми енергийни източници, е успяла да намали въглеродните емисии с над 1 млн. тона.
Съкращаването на потреблението на енергия непосредствено води до финансови икономии, а те от своя страна до намаляване на стойността на крайния продукт или услуга, обясняват от Резалта.
Чрез внедряването на енергийноефективни решения организациите не само имат възможност да се възползват от нови надеждни технологии, но и да отговорят на все по-високите регулаторни изисквания.
Един от успешните проекти на Резалта е реализиран у нас за производителя на млечни продукти Кремио, при който е реновирана осветителната система в производствената база. Старите луминесцентни тела са подменени с високоефективни LED осветители, с което е постигнато намаляване на годишните разходи за осветление с 55%, а за поддръжка – с 50%.
Енергийноефективното решение е редуцирало въглеродните емисии с 40%. Друг проект на компанията в България обхваща децентрализация на съществуващата отоплителна система за производствени и складови съоръжения на Оргахим.
Интегрираните мерки за енергийна ефективност ще отстранят загубите на топлина в преносната мрежа.
Оперираща първоначално под иметo GGE, Резалта е изпълнила повече от 160 проекта за над 90 клиента в региона.
Експертизата й се фокусира в сферата на възобновяемата енергия и енергийноефективни решения в Югоизточна Европа и е насочена към организации от производствения, хотелиерския и публичен сектор, търговските центрове и производителите на енергия. Портфолиото й от услуги включва внедряване на енергийни решения, намаляващи консумацията на енергия и разходи с между 20% - 80%; разработване на възобновяеми енергийни източници и реализиране на проекти, свързани с ефективно използване на водни ресурси, централизирано отопление и доставка на енергия.
Брандът Резалта бележи нов етап от развитието на познатата в Югоизточна Европа компания GGE, зад чието име до момента стояха Gorenje, Geoplin и Energetika Любляна. Ребрандирането на компанията цели обединяване на всички дейности под една марка, която да подкрепи по-нататъшния растеж и развитие. С представителства в седем държави – България, Словения, Сърбия, Хърватия, Черна гора, Чехия и Италия, Резалта се ангажира с устойчивото развитие на региона и изграждането на един по-зелен бизнес и публичен сектор. Новият бранд символизира високите резултати, които компанията винаги се стреми да предоставя на партньорите и клиентите си. Под името GGE, Резалта е реализирала проекти за клиенти като групата Gorenje, Livar, общините Любляна, Пирот и Крушевац, Мелексис и хотел Рамада Пловдив Тримонциум.
Компанията предоставя възможност за изпълнение, финансиране и управление на енергийноефективни проекти под формата на Договор с гарантиран резултат (ЕСКО). При този подход всички дейности се изпълняват от Резалта, която изготвя, планира, изпълнява и финансира със собствени средства проекта, осигурява доставката на енергия, експлоатацията и поддръжката на инсталацията и поема всички рискове и отговорности. Възвръщаемостта от направената инвестицията се реализира във времето от постигнатите спестявания без допълнителен разход съгласно уговорените в договора гаранции. ЕСКО бизнес моделът на работа дава възможност на клиентите на Резалта да се съсредоточат върху основния си бизнес, без да се налага да отделят допълнителен финансов и човешки ресурс за планиране и внедряване на проектите.