Комисията за защита на потребителите погна А1 и Теленор
Комисията за защита на потребителите извършва проверка на обявените намерения на мобилни оператори за повишаване на цените на телекомуникационните услуги по действащи договори с потребители.
Проверката има за цел да установи дали планираните промени биха били в съответствие с клаузите в конкретните договори и с одобрените общи условия. Ще се поверява и коректността на представянето на новите параметри, периода и обхвата на прилагане, посочват още от КЗП.
Вчера два от трите мобилни оператора - "Теленор" и А1, изпратиха днес SMS известия на абонатите си, че от Нова година вдигат цените по действащите към момента договори.
"За да продължим да предоставяме висококачествени услуги, месечните абонаменти ще се индексират със средногодишния Индекс на потребителските цени на НСИ за 2020 & 2021 с общо около 5%. Промяната ще се отрази във фактурата от фев'22", гласи съобщението на "Теленор".
С малко по-нисък процент А1 ще увеличи цените на месечните абонаменти, като от компанията уточняват, че индексацията, отчита инфлацията от 2020 и 2021 г. За миналата година увеличението е 1.7%, колкото е средногодишната инфлация, измерена от НСИ, а за тази година - 2.4%, каквато е прогнозата на МФ за средногодишната инфлация за 2021 г. Така общото увеличение е с 4.1%, ако прогнозата на МФ се сбъдне.
И двата телекома оправдават действията си с клаузи в индивидуалните договори с абонатите, а именно, че имат право да вдигат цените едностранно при висока инфлация.