Един милион лева инвестира Димитър Маджаров в прясно мляко от 100% българска суровина
Над половин милион евро инвестира „Димитър Маджаров“ в ново производство – на прясно мляко. Инвестицията е за инсталация на ледена вода за охлаждане на млякото и автоматизирана българска линия за бутилиране на млякото. Шестдесет процента от вложенията са собствени средства, а останалите – субсидия по европейска програма за развитие на селските райони.
Две години отнема на компанията да проучи различни потребителски вкусове, да направи тестове и да организира процеса на производство на новата линия. Резултатът е четири вида прясно мляко: краве прясно мляко с масленост от 3.6%, 2.00%, 4.5%, и био прясно мляко с 3.7% масленост.
Суровината за всички пресни млека е 100% българска, само от първа категория сурово мляко. Технологията е класическа пастьоризация (на температура 95-98 С), при която се унищожават само патогените и се запазват полезните качества на млякото. За производството се разчита на избрани доставчици, чието сурово мляко има минимум 3.2. протеина и 100 000 МО. Не се добавят никакви изкуствени протеини, сухи или кондензирани млека и консерванти. Прясното мляко „Димитър Маджаров“ не се стерилизира чрез пара или друг тип технология. Произвежда се при изключителна хигиена, за да се избегне и най-малкия риск от замърсяване. В новото био прясно мляко пък се влага българско мляко от контролирана ферма, където животните се хранят на свободна паша поне 9 месеца годишно в екологично чист район.
Прясното мляко е без никакви консерванти. Затова може да се заквасва с българска закваска от киселото мляко „Димитър Маджаров“ и да се получи хубаво и плътно кисело мляко.
Пресните млека с марката „Димитър Маджаров“ са във всички вериги магазини в цялата страна и в по-големите супермаркети от средата на м. юни 2021 г. В близките няколко месеца се планира износа им към Европа и Азия. Компанията изнася млечни продукти за Азия от 2001 година, а за Европа – от 2007 година.
„Създаваме най-съвестно продуктите си само от българско мляко. Споделяме ги с децата си, с внуците си, с българи у нас и в чужбина. Правим го с вяра в семейството и качествената храна“, коментира управителят Димитър Маджаров.
Инвестицията в новата линия продукти е направена въпреки сериозните последствия от коронавируса и затварянето на ХоРеКа канала. Българският пазар на млечни продукти е малък, но с конкуренция между над 200 мандри. През 2021 г. немски производител на млечни продукти прекрати дейността си в България. Няколко години преди това друга голяма компания прехвърли производствените си мощности.
Млечните продукти са втората най-голяма категория в хранителната индустрия у нас (предхожда я само тази на хлебните и тестени изделия). Киселото и прясното мляко са традиционни за сектора.
„Димитър Маджаров-2“е създадена през 1991 г. Компанията има две подразделения – за производство на колбаси и месни деликатеси, и за млечни продукти, приготвени по традиционни рецепти. Предлага над 160 млечни и месни продукта.Производството на бели саламурени сирена и кашкавали с марката „Димитър Маджаров“ започва през 1998 г., а на кисело мляко – през 2015 г. Три години по-късно компанията навлиза в сегмента на млечните биопродукти, като започва да предлага кисело мляко, сирене, кашкавал, извара, сметана и катък от биосертифицирано производство.
Млекопреработвателното предприятие в гр. Стамболийски е с дневен капацитет до 80 тона свежо българско мляко.
Фирмата е сертифицирана по международния стандарт ISO 9001:2008 за управление на качеството, по международния стандарт за храни IFS, по БДС стандарт, както и по стандарта за Bio храни. Заетите в двете производства са над 300. За близо тридесетгодишната история на производство на мляко и млечни продукти „Димитър Маджаров“ има над 10 отличия. Мотото на фирмата е „От нашето семейство за вашето семейство“.