OffNews.bg

До 10 дни ще бъде готов обход на затворения от срутище път Смолян – Мадан

До неделя ще сме готови с пробиването на новия маршрут, а седмица след това ще сме готови с направата на трошено-каменна настилка и асфалтовите дейности. Имаме уверението на изпълнителя, който в момента пробива трасето, че до десет дни ще сме готови с новия маршрут. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на днешната инспекция на затворения от свлачищно-срутищен процес път между Смолян и Мадан в района на смолянското село Тикале. 

В изграждането на двулентов път с дължина около 1,2-1,3 км между селата Влахово и Орешец ще бъдат вложени около 500 хил. лв., съобщи министърът.

Той посочи, че чрез новия обходен участък пътят Смолян – Мадан ще бъде пуснат много скоро, но укрепването на ската и съществуващото трасе ще отнеме време.

На 19 март ще бъде взето окончателно решение какъв вариант ще се избере за укрепване на свлачището, каза още министърът и подчерта, че държавата е реагирала бързо.

Хората трябва да бъдат наясно, че срещу природата трудно може да се върви. Това е процес, който на база тектоника, на база климатични и хидроложки условия трудно може да бъде овладян или прогнозиран, коментира Николай Нанков и призова хората да бъдат търпеливи, както и да не преминават пеша през затворения участък, тъй като е опасен. Регионалният министър обясни, че свлачището е възникнало внезапно и посочи, че подобни геодинамични процеси ще бъдат наблюдавани и в бъдеще поради климатичните условия.

В понеделник ще има експертно решение на база на работата на комисията, която оценява щетите и предписва бъдещите мерки по укрепване на свлачището, обяви още министърът.

Той допълни, че за укрепването на ската, на пътя и на склона под него с цел осигуряване на добра основа за пътното платно ще бъдат необходими минимум 7-8 млн. лв. За финансиране ще се кандидатства пред Междуведомствената комисия за възстановяване и подпомагане. Тук не говорим само за 100 м, които са затрупани със скална маса, а за цялата повърхност, за силно напукани скали. Не трябва да вземем палиативни мерки, а най-доброто решение, категоричен бе Нанков.