ЧЕЗ дава възможност за разсрочване на високи сметки за ток
Клиентите, които имат затруднения с покриването на месечните фактури за електроенергия, могат да разчитат на индивидуален подход. Това заяви Димчо Станев, директор „Обслужване на клиенти“ в ЧЕЗ България, в интервю за Агенция „Фокус".
„Всеки клиент на ЧЕЗ Електро, който има съмнение в точността на сметката си за ток, може да подаде сигнал в център за обслужване на клиенти, на денонощния телефон 0700 100 10 или на имейл zakliеnta@cez.bg. Всеки сигнал ще бъде разгледан и ще му бъде отговорено във възможно най-кратки срокове. Стандартният срок за отговор е 30 дни, но тези сигнали се обработват приоритетно и действителните срокове за отговор са между 10 и 20 дни“, обясни Станев.
По думите му сигналите за съмнителни сметки през януари са 94, или с 20% по-малко в сравнение с януари 2016 г.
„Трябва обаче да се отбележи, че те се отнасят за консумацията през по-ранен период – основно през декември и за част от януари. Сигнали за фактурите през януари ще постъпват основно през февруари“, коментира той.
Станев уточни, че докато едно задължение се оспорва, ЧЕЗ Разпределение не прекъсва електрозахранването до решаване на спора.
„Например, ако клиентът заяви несъгласие със сметката, то ние правим проверка и отговаряме на молбата му, като за този период не се преминава към прекъсване. Ако обаче проверката потвърди фактурираното количество, се потвърждава дължимостта на стойността на фактурата, тя става дължима и трябва да бъде заплатена“, каза още той.
Станев разясни и че ако клиентите имат проблеми с посрещане на разходите за ток, те биха могли да се свържат с дружеството.
"Всеки индивидуален случай ще бъде разгледан и ще бъде предложен оптимален вариант за погасяване на задълженията съобразно с възможностите на клиентите. Освен това ЧЕЗ Електро продължава своята дългогодишна практика, да предлага удължаване на срока за безлихвено плащане на сметките от 10 на 20 дни“, уточни той.