БДЖ продължават да затъват, но средната заплата вече е 1036 лева
1036 лева е средната работна заплата на работещите в БДЖ-Пътнически превози за първите девет месеца на годината. Това е със 138 лева повече, отколкото през същия период на миналата година, показва финансовият отчет на компанията, публикуван на сайта на Министерството на финансите.
Излиза, че само за една година възнагражденията в националния жп превозвач са били увеличени с внушителните 15,37%. В компанията са вдигнати както заплатите, така и всевъзможни бонуси за извънреден труд, премии, за нощен труд, за ползване на домашен отпуск, за служебен и ученически отпуск, за работа на официален празник и за други допълнителни възнаграждения.
За първите девет месеца разходите за работни заплати в пътническата компания възлизат на шокиращите 54,424 милиона лева. Това е с 6,215 милиона лева повече, отколкото за същия период на 2017 г.
Безумното в случая е, че приходите от продажба на билети за влаковете са едва 40,874 милиона лева или с почти 14 милиона лева по-ниски само от разхода за заплати.
На практика фалиралият жп превозвач се крепи на практика единствено на парите на българските данъкоплатци. За първите 9 месеца БДЖ-Пътнически превози са получили 131,250 милиона лева от бюджета по договора с държавата за осигуряване на обществен превоз. От данните излиза, че на 1 лев собствен приход жп компанията получава над 3 лева субсидия, което вероятно е европейски антирекорд по всички показатели за неефективност.