OffNews.bg

Амазон започва да предлага и коли с доставка до вкъщи

"Амазон" (Amazon) ще започне скоро да предлага на клиентите си нов вид продукт - автомобили. Компанията обяви по време на Автомобилното изложение в Лос Анджелис, че ще започне да продава автомобили на платформата си през 2024 г. като част от партньорството с "Хюндай" (Hyundai), съобщи ДПА, цитирана от БТА.

"Хюндай" ще е първата марка, която клиентите ще могат да закупят. Купувачите на "Амазон" ще могат да разглеждат на платформата на търговския гигант за превозни средства в техния регион, като филтрират търсенето по модел, тапицерия, цвят и характеристики, съобщи онлайн търговецът. Клиентите ще купуват новия автомобил онлайн, а след това ще си го вземат или ще им бъде доставен от местен дилър.

"Хюндай" ще започне да оборудва автомобилите си и с гласовия асистент "Алекса" (Alexa), допълват двете компании. Тази функция, която ще се появи през 2025 г., ще позволи на водачите да казват на автомобила да допълни списъка им със задачи, да включи отоплението в домовете им, докато все още шофират. "Алекса" ще предоставя също актуализирана информация за трафика и времето.

Някои характеристики на "Алекса" ще са достъпни, дори когато не е налична интернет връзка, посочват от "Амазон".

Като част от партньорството "Хюндай" ще започне също да използва уеб услугите на "Амазон" (AWS) за проучвания, продуктов инженеринг и ангажиране на клиенти. "Амазон" и "Хюндай" са разработили и внедрили също и програма за обучение на инженерите на автомобилостроителя в облачните изчисления.

"Амазон" предлага за първи път автомобили на платформата си, но компанията има партньорства с други марки от известно време.

От идната година "Стелантис" (Stellantis) също ще използва технологията на "Амазон" в превозните си средства, включително "Алекса".

"Амазон" има дял също и в стартъпа "Ривиън аутомотив" (Rivian Automotive), който произвежда флотилия от електрически ванове за онлайн търговеца.

"Амазон" се ангажира да пусне 100 000 електрически превозни средства до 2030 г. По-рано този месец "Ривиън" сложи край на споразумение за ексклузивност с "Амазон", позволявайки на други компании да купуват електрическите му ванове.