370 хил. лева глоба за Lidl за заблуждаваща реклама
"Лидл България" ЕООД ще бъде глобена с 370 859 лева за заблуждаваща реклама след решение на Върховния административен съд, който потвърди санкция, наложена от Комисията за за защита на конкуренцията.
Санкцията е заради рекламна кампания от 2013 г., проведена под мотото "Най-доброто от България, най-доброто от Европа".
Според Комисията и Съда връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки, заедно със словосъчетанието „най-доброто” създава убеждението за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки. В същото време е било установено, че по качествени показатели тези продукти се доближават до границата на допустимите стойности за годност, пише в прессъобщение на Комисията.
Съдът потвърждава, че рекламното послание е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.