Лудогорец и Берое са лидери във Фейсбук
Последната класация на KPMG за най-богатите клубове включваше нов критерий освен успехи, фенска маса, приходи и т.н Естествено, става въпрос за популярност в социалните мрежи.
Това е новото най-силно оръжие в съвременния свят. И от прочутата компания знаят защо го включват. Вчера пък излезе уникална класация на личностите с най-големи приходи от Инстаграм. Роналдо прави луди пари от всеки свой пост - по 400 000 долара.
У нас футболните клубове определено не могат да се възползват още от своята популярност. Фейсбук е на практика монополист сред българските последователи на социални мрежи, затова си позволихме да анализираме работата на тимовете точно там.
Изненадващ лидер е Лудогорец с 93 903 последователи на официалната страница (към 11,00 ч. днес)! Страхотен успех на шампионите, които разполагат с доста по-малка фенска маса дори от отбори като Берое, да не говорим за Левски!
Разбира се, лайковете идват от всякакви привърженици на футболната игра. Но това няма абсолютно никакво значение в маркетингов аспект. Всеки рекламодател се интересува, че близо 100 000 души го виждат във Фейсбук. Толкова.
Преглед на публикациите правят добро впечатление. Лудогорец предава директно контроли и всякакви събития. Ръката на дизайнерите е очевидна, продуктът гони добрите образци в Европа.
Пак изненадващо, втори е точно Берое с над 67 000 последователи на официалната фейсбук страница. Явно "зелените" успяват да мобилизират изключително голям процент от своите запалянковци, което също е добър атестат за работата.
Левски, претендиращ да е с най-многобройна публика у нас, направо се излага с третото място. Официалната страница има едва 61 123 последователя! Непростимо, предвид факта, че фенската такава гони 420 000! Коментарът е излишен. "Сините" използват не повече от 15 процента от потенциала на социалните мрежи.
Тук трябва да отворим скоба, че дълго време Левски и ЦСКА нямаха официални страници и бяха дали правата си за Фейсбук на частна компания. Така тя успя да събере въпросните над 400 000 "сини" последователи и над 300 000 "червени".
Положението в ЦСКА е по-особено след разделението миналото лято. Двата "червени" тима затварят шестицата. Нормално е разделени, "армейците" да събират по-малка популярност във Фейсбук. Но трябва да се отбележи възходът на ЦСКА 1948, който за година в селските групи събра над 20 000 последователи!
Страницата също се прави изключително професионално, дизайнерите опитват новаторски за нас решения, а нивото на отразяване категорично кореспондира с първата шестица на България
Лош пример са популярни отбори като Черно море и Пирин. Официални страници липсват, разчита се изцяло на фенски такива.
Бербатов продължава да привлича вниманието с подобни снимки
Естествено, като говорим за футбол и фейсбук, няма кой да стигне Димитър Бербатов. Нападателят е активен в социалката и има над 2,2 милиона последователи. Но той започна активно работа още в Манчестър Юнайтед, където възможностите за трупане на популярност са безгранични.
Трябва да бъде похвален и Краси Балъков, който се грижи за имиджа си отлично. Страницата му има близо 40 000 последователи.
Валери Божинов избива рибата като популярност със своите клипчета, но само в Инстаграм. Там се радва на близо 55 000 фена.
Стилиян Петров, както повечето футболисти на Острова, залага само на Туитър. достатъчно за да събере над 120 000 последователи.
Топ 6
на официалните страници на клубовете ни във фейсбук според брой последователи
1. Лудогорец 93 903
2. Берое 67 479
3. Левски 61 123
4. Ботев Пловдив 38 217
5. ЦСКА-София 26 255
6. ЦСКА 1948 20 294