OffNews.bg

Тайгър Уудс и Nike прекратяват 27-годишно партньорство

Професионалният състезател по голф, смятан за един от най-великите играчи, Тайгър Уудс и гигантът за спортно облекло Nike прекратиха 27-годишното си партньорство, предаде Би Би Си.

15-кратният голям шампион по голф използва продуктите и оборудването на марката от 1996 г. "Дните оттогава бяха изпълнени с толкова много невероятни моменти и спомени, че ако започна да ги назовавам, мога да продължа вечно", написа Уудс в социалните медии.

Nike обяви, че е чест да си партнира с "един от най-великите спортисти, които светът някога е виждал".

48-годишният Уудс първоначално подписва петгодишен договор на стойност 40 милиона долара с Nike през 1996 г., когато е едва на 20 години. Сделката се превърна в едно от най-доходоносните партньорства в историята на спорта, тъй като Уудс доминираше в света на голфа повече от десетилетие.

Превръщайки се в една от най-известните спортни звезди в света, Уудс подписа още много сделки с Nike през годините, включително 10-годишен договор на стойност около 200 милиона долара.

Тим Дерденгер, доцент по маркетинг и стратегия в Tepper School of Business на Carnegie Mellon в САЩ, заяви, че дългосрочното партньорство между Уудс и Nike е "печелившо за всички".

През 2013 г. академикът беше част от изследователски екип, който разгледа въздействието на Уудс върху продажбите на топки за голф Nike.

Професор Дерденгер обясни, че въпреки че на Уудс са били платени 200 милиона долара, за да бъде спонсориран от Nike за период от 10 години, изследването е установило, че Nike е възстановила 60% от инвестицията в продажбите на своите топки за голф само в САЩ.

По думите му, когато Уудс става професионалист през 1996 г., Nike "нямаше силна видна позиция в голф индустрията" и затова спечели, когато стартира голф линията с бъдещата звезда.

Уудс, който се завърна към състезанията през ноември миналата година след седеммесечно прекъсване поради контузия, написа, че е бил „късметлия“ да си партнира с Nike почти три десетилетия.

Nike остана верен на Уудс по време на възходите и паденията на кариерата му, включително когато се появи скандал около личния му живот, когато той беше на върха през 2009 г., и голфърът призна, че е изневерил на тогавашната си съпруга.

Големи марки, включително производителят на бръснарски ножчета Gillette, консултантската фирма за управление Accenture и телекомуникационният бизнес AT&T прекъснаха връзките си с Уудс. Nike обаче заяви, че стои твърдо зад него и го подкрепя напълно.

Във вторник Уудс благодари на служителите и другите спортисти, както и на Фил Найт, съосновател и бивш главен изпълнителен директор на Nike, за неговата "страст и визия".

В изявление за Би Би Си от компанията посочиха, че са благодарни, че са били част от кариерата на Уудс.

"По време на нашето партньорство бяхме свидетели, заедно с останалия свят, как Тайгър не само предефинира спорта голф, но и разби бариерите пред целия спорт", добавиха от Nike.

Причината за прекратяването на партньорството не е известна.

Според проф. Дерденгер раздялата ще навреди повече на марката. През 2016 г. компанията спря продажбата на стикове, чанти и топки след години на спад в продажбите и измести фокуса си върху обувки и дрехи за голф, което включваше спонсорски договори за друго голямо име - четирикратния голям победител Рори Макилрой.

Но въпреки популярността на Макилрой, проф. Дерденгер не вярва, че той има същото влияние като Уудс в „продаването на продукт“.

Без Уудс и баскетболиста Майкъл Джордан "не мисля, че Nike щеше да бъде там, където е днес", добави той.

"Тези двама спортисти са синоним на Nike и растежа на Nike", смята професорът.