OffNews.bg

София плаща 13.2 млн. лв., за да се отърве от "Карат-С"

13.2 млн. лв. ще плати Столичната община на фирмата-превозвач "Карат-С", за да се раздели най-накрая с нея.

Това предлагат зам.-кметът по транспорта Любомир Христов и зам.-кметът по финансите Дончо Барбалов в доклад, който ще бъде гласуван на заседанието на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък.

Преди лятната ваканция СОС реши да прекрати договорът с частния превозвач превозвач за 16 линии на градския транспорт - с номера 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 69, 70, 114, 123, 204 и 306. Тогава обаче не беше ясно какви дългове и лихви трябва да се изплатят на фирмата.

Договорът с "Карат-С" беше подписан през 2008 г. и е с доста неизгодни условия за общината. За изброените линии частникът получава 3.56 лв. на километър пробег, а общинските получават 3 лв. 

При подписването на договора фирмата купи на лизинг до 2017 г. 24 автобуса, които при прекратяването на контракта, ще станат собственост на Столичната община и тя ще плаща лизинговите вноски до 2017 г.

10 млн. лв. от тези 13.2 млн. лв. са неизплатени задължения за превоз на пътници, а 3.2 млн. лв. са лихви по забавени плащания, обясни за OFFNews.bg Дончо Барбалов.

По думите му частният превозвач се отказва от лихви върху част от забавените плащания и ще оттегли дело срещу общината. Очаква се двете страни да се разберат до края на годината и от следващата общината да поеме  16-те линии.

При гласуването да се прекрати договорът с "Карат-С" Атанас Атанасов от ДСБ поиска прокуратурата да провери договора и да се произнесе дали той е бил неизгоден за общината и в чия полза е била изгодата. Според него става въпрос за спонсор на ГЕРБ.