София губи над 8 млн. от рекламата в града
Столична община губи 8 764 000 лева на година заради забавянето на конкурса за рекламата върху общински терени, обяви днес общинският съветник от БСП Георги Кадиев. С тези пари могат да се построят четири приюта за улични кучета с близо 8 хил. места в тях, коментира Кадиев, като припомни за друг наболял столичен проблем и допълни: "Над 400 софиянци за година биват нахапани от улични кучета. За някои хора в София това не е проблем, а извор на средства, но ние няма да участваме в този сериал". Кадиев обясни, че е възможно да подаде и втори сигнал на прокуратурата, заради престъпно бездействие на кмета на София за нереализирани приходи от реклама (първият сигнал вече е внесен от него вчера - 26 юни). „Столична община става за пореден път заложник на бизнеса“, каза Жельо Бойчев - председател на групата съветници от БСП. Така той обяснява едногодишното забавяне на отварянето на ценовите оферти в конкурса за външна реклама. Според общинският съветник от БСП Панайот Бончев, който е член на конкурсната комисия, в крайното класиране на фирмите са предпочетени тези с, предложили най-ниска цена. Агенциите, които са обявили, че ще плащат по-високи наеми на общината, не се класират. По думите му това ще доведе до загуби от над 30 милиона лева за цялото време на наема - 10 години.