Обвинения в плагиатство за новото БГ лого
България е копирала туристическото лого на Киргизстан, харчейки за него 900 000 евро. Това каза Максат Чакиев, изпълнителен директор на Международния делови съвет в Киргизстан, цитиран от "Вечерний Бишкек".
По думите му туристическото лого на Киргизстан е създадено през 2012 г. - преди България да обяви своето - и изработка му е струвала 600 долара. Чакиев допълва, че много туристически компании в страната вече са се съгласили да го използват в работата си за рекламиране на туризма в страната.
Българското лого и цялата брандинг стратегия бяха представени през януари, а логото на Киргизстан – през септември 2012 г. Тогава създателите на българския рекламен знак подчертаха, че той е оригинална разработка на екипа, създал стратегията на България като туристическа дестинация.
"Българското лого е изградено на основата на слънчев символ, който се появява в центъра на всеки от 12-те визуални знака, които съществуват в обща система. Логата са създадени на основата на цвете, с център слънцето, и заимстват формата на ритуален български хляб, съпътстващ всеки важен аспект от живота на българите", посочиха тогава създалите логото. Те подчертаха още, че в Киргизстан то не е част от цялостна бранд стратегия.
Според публикации в киргизстански медии обаче там също предвиждат изработването на цяла стратегия по инициатива на USAID и Международния делови съвет по развитието на туризма в страната, чийто директор е тъкмо Максат Чакиев.
Заради множеството критики, отправени към новото туристическо лого на България, министерството на икономиката поръча на създателите му да се срещнат с всички организации, които имат отношение към него, и да го преработят за своя сметка. Това отложи и използването му, което се предвиждаше за пръв път да стане по време на започналата днес в Берлин международна туристическа борса.