Общо 22 години затвор за виновните за Черния Великден
Общо 22 години затвор постанови днес Хасковският окръжен съд за двамата обвиняеми по делото за Черния Великден. В нощта на християнския празник миналата година Данаил Георгиев, който днес получи 12 години лишаване от свобода, се качи пиян да шофира колата на братовчед си Живко Желев, получил 10 години затвор при днешното дело. Малко след качването си в нетрезво състояние във фаталната нощ Георгиев блъсна група младежи в Симеоновград, шест от които починаха. Съдията от Хасковския окръжен съд Красимир Димитров отне на Данаил правото да шофира в идните 15 години, а братовчед му – в следващите 13. Двамата ще трябва да платят и разноските по делото – около 3500 лева. Преди съобщаването на присъдите, двамата заявиха, че дълбоко съжаляват за случилото се и пледираха за „справедливо наказание“. „Не помня нищо за това, което се е случило. Аз си правя извода, че не търсят кой е виновен, а да има виновник", каза в последната си дума пред съда шофьорът на фаталния автомобил Данаил Георгиев, пише Haskovo.me. Братовчед му Живко Желев пък се възползва да изкаже съболезнования на родителите на загиналите шест деца. „За мен те не са загиналите деца на пътя, а мои приятели, откакто се помня", каза Желев. За присъда, която не се базира на емоции и натиск на общественото мнение, а на обективната истина, пледираха защитниците на двамата обвиняеми Димо Стоянов и Бойчо Бойчев. Родителите на загиналите деца поискаха максимални присъди за двамата подсъдими - по 15 години затвор за всеки един. Освен това те настояха да им бъдат отнети правата да шофират до живот, което обаче не беше удовлетворено от съда. Жестоката катастрофа стана на 23 април миналата година в Симеоновград минути преди Великден. Яница, Георги, Красимир, Евгени, Мелин и Трифон бяха прегазени от „Опел Вектра“, шофиран с несъобразена скорост и след употреба на алкохол от 23-годишния Данаил Георгиев. Георгиев загубил контрол над колата, ударил се е в железобетонен стълб, след което качил возилото на тротоара, където помлял групата пешеходци, сочат данните, събирани след това от експерти.