OffNews.bg

Картата на България спешно се прeфасонира във Фейсбук

Часове след като стана ясно, че е допуснала гаф с изображението на България в рекламен клип за страната по CNN, Bloomberg и CNBC, агенцията за инвестиции (БАИ) коригира клипа, пуснат във Фейсбук профила й.

В новото видео към картата на България е добавена и Пиринска Македония, която бе отрязана в оригинала. Днес изпълнителният директор на агенцията Борислав Стефанов заяви, че клипът със сгрешената карта ще слезе от екран временно, докато бъде коригиран.

Клипът е част от поръчка за медийна кампания за България на стойност близо 4 милиона лева (3.63 млн. без ДДС). Цената включва и 50 рекламни карета в печатни издания като Economist и Financial Times, интернет кампании и телевизии, обясниха от БАИ.

Това е първата подобна реклама, която представя България от 25 години насам, коментира изпълнителният директор на агенцията Борислав Стефанов пред Нова тв. Концепцията е била съгласувана с над сто души – икономисти, финансисти и пиари. Стефанов изтъкна, че студентите в „Харвард” приветствали появата на рекламния клип, а в България „се чудят за какво да се хванат”. Той каза, че клипът ще бъде коригиран с правилната карта на България и ще бъде спрян от излъчване, докато бъде редактиран.

Изпълнителят е Консорциум "Инвестиционен прогрес", в която 50 % държи компанията „Публисис“. Името й нашумя около прословутото рекламно лого на България, изпълнено за 1.4 милиона лева. Освен, че беше разкритикувано като естетическа стойност, то се оказа подозително сходно с рекламното лого на Казахстан.

Интригуващо е, че при избора на изпълнител с най-голяма тежест в офертите е била концепцията за медиен микс и общата творческа стратегия и с най-малка – цената. Кампанията е е изпълнена за по-малко от три месеца.

 

„След“ - новата версия на клипа


 

„Преди“ - оригиналът