OffNews.bg

Бойко: Като чуя "Цанков камък" и ме заболява сърцето

"Като чуя "Цанков камък" и ме заболява сърцето". Това признание е направил премиерът Бойко Борисов на правителственото заседание на 7 ноември.

Повод за признанието е точка 6 от дневния ред, която предвижда прехвърляне на публична държавна собственост, за да се узакони пътя Михалково -Девин и да се въведе в експлоатация "Цанков камък". 

Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие, обяснява на Борисов, че по този път няма нищо узаконено  и с допълнителни пари, отпуснати от финансовото министерство, ще бъде направена приемателна комисия и паралелно ще се  укрепва скатът на пътя.

"Проектът са го строили НЕК, въпреки че не е съгласуван с Пътната агенция, както би следвало, предвид, че това ще става републикански път, което построиха. Именно затова проектът е сгрешен.

Първо, трасето, което е избрано, е най-сложното трасе в най-тежкият участък, имали са други алтернативи и не случайно до ден днешен падат скатове и скали, защото той просто не е изчислен правилно и не е укрепен скатът" обяснява Павлова.

"Ясно, но все едно ми късаш живо месо, защото 3,5 милиона отиват пак там. Питам, какво казва титанът на строителството Михалевски по тази тема, като говорите за пътища, колегиално? Кажи - господин Михалевски (Димчо Михалевски, бивш зам.-министър на регионалното развитие), като ми задаваш по 20 питания, ела да отидем да видим какво си строил ти като заместник-министър, ела там да ти видя знанията и познанията", коментирал Бойко.

Той посъветвал Павлова да води Михалевски по тези обекти и да се учи на незаконно строителство:

"Публично, кани го там, кани го сега да дойде и да види. Нали казват, че могат да управляват, че искат да управляват пак. Искат да управляват незаконно ли?! Обърни се към него – господин Михалевски, каня Ви в удобно за Вас време, защото ти си джентълмен, когато кажете да отидем да видим какво сте строили, как си строил ти, за да мога да се поуча от теб, титанът на строителството, искам да се поуча.

Ела да отидем да ми кажеше как се строи, примерно, защото ми трябва бързо да строя един тунел сега под Шипка и да ми дадеш акъл как мога да го построя без разрешения, без еди какво си, просто как го правите вие, как успявате, хора, и за толкова много пари?! Кажи – и аз искам за 200-300 милиона да направя един път километър и половина-два, примерно нещо такова. Обърни се публично към него".