86-годишна жена: С измама "Виваком" ме обвърза с 2-годишен договор
С измама от служители на "Виваком" се оказах със сключен двугодишен договор и абонаментна месечна такса в размер на 9,80 лева. Това е последното нещо, което бих подписала, ако не бях тотално подведена и излъгана. Нямам мобилен телефон и не искам. Със съпруга ми още не сме отделили пари за нова ютия, камо ли за мобилен телефон!
Това пише 86-годишна жена в жалба, изпратена до изпълнителния директор на БТК (Vivacom) с копия до Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията, Омбудсмана и медии, сред които и OFFNews.
Публикуваме пълния текст на писмото на Златка Петрова без коментар от БТК, защото при обаждането ни в телекомуникационната компания с искане за такъв, получихме следния отговор: "Ние нямаме пресцентър". OFFNews остава в готовност да публикува позицията на компанията, контролирана от Цветан Василев и руската банка VTB.
Ето и разказа за случая:
Уважаеми дами и господа,
Моето писмо е мотивирано от два повода: Първият е да изразя своето твърдо намерение да прекратя договора си с "Виваком", а вторият - да изразя възмущението, удивлението и гневното чувство, което ме „сполетя”, след като на 19/09/2013 г. посетих магазина на мобилния оператор „ВИВАКОМ” на адрес София 1463, бул. Скобелев 35.
Аз съм жена на 86 години и отидох да направя регулярно плащане на домашния си телефон, но там бях „подхваната” от служител, който ми обясни, че няма да мога да направя съответното плащане без лична карта. Тъй като съм инвалид - с усилие се прибрах у дома, за да взема личната си карта. На другия ден посетих отново магазина и когато стигнах на касата - въпросният служител, който ме върна за личната карта, дойде при мен - взе 20-те лева, които бях предвидила за стационарния си телефон и ми поиска още 20 за друга сметка - която, както си помислих - съм пропуснала да заплатя. За щастие бях предвидила пари за лекарства и се зарадвах, че няма да се изложа пред младия човек, като му напомня една тъжна реалност, а именно - колко труден е животът на хора като мен. След това момчето ми обясни, че като редовен клиент на компанията - ще получа телефон абсолютно безплатно като подарък и как ще е озадачаващо, ако не се възползвам от подаръка и ако отхвърля предложението и едва ли не те трябвало да се чудят какво да го правят и да изхвърлят телефона!!!
Въпреки „неустоимото” предложение аз отказах, защото нашето поколение не е свикнало да иска и да иска, особено неща, които не са му нужни или пък да му бъдат в тежест (да вземеш кредит и да си купи последен модел телевизор например). Със съпруга ми още не сме отделили пари за нова ютия, камо ли за мобилен телефон!
Тогава - с типичната хитрост (най-благовидно казано!) - служителят ми каза да му дам личната си карта, за да регистрира подаръка ми и - за да не изхвърля телефона - все пак! - да ми го даде. Като се прибрах в къщи с изумление установих, че съм се сдобила с „безплатен” телефон с абонамент за две години и такса 9.80 лв. на месец, което е последното нещо, което бих подписала, ако не бях тотално подведена и излъгана.
Освен това 20 лева, които ми бяха поискани от момчето, бяха авансово внесени за този план.
Направих най-нормалното нещо на света и още на следващия ден отидох в мобилния оператор да се откажа в предвидения от закона срок, но бях сюрпризирана, че не мога, понеже съм взела телефон и за целта трябва да платя като неустойка пълния размер на дължимите от мен такси до изтичане на договора ми.
При това посещение - 3-то за мен във въпросния офис - служителите, които ми продадоха мобилен телефон с 2-годишен план, бяха различни - нямаше ги широките усмивки. Усмивките бяха отстъпили място на тотална незаинтересованост, все едно не ТЕ са ме излъгали, а проблемът е мой. Започнаха да ми обясняват, че трябва да се оплача на Виваком - но те не били Виваком, а да намеря централата им в Интернет, което ми прозвуча като оплакване до арменския поп. Предложиха ми да напиша жалбата при тях и от Виваком щяли да я уважат, заради ЕГН-то ми, което повдигна у мен още по-голямо възмущение. Нима те самите не видяха ЕГН-то ми, когато ми продадоха план без да разбера това?!
И с какви очи да погледна съпруга си и да му обясня, че стриктният разчет на пенсиите ни няма да бъде направен с оглед лекарствата и храната, от която се нуждаем, а с такса за телефон, чийто номер дори не зная, да не говорим, че не умея да боравя с този мобилен апарат?
И - като капак - бях отново изправена - безпомощна пред тях - за поредната гавра - подадоха ми лист, в който да опиша ситуацията и ми донесоха модерен висок бар-стол, който трудно се ползва от млади хора, камо ли от едва ходещи инвалиди. На този стол трябваше да се настаня "удобно" и да опиша недоволството си. Млада жена, която се представи като мениджър на магазина, ми обясни, че няма отношение към този казус и той вече не е за нейния магазин. Като че ли бях излъгана на Женския пазар, а не именно в управлявания от нея магазин!!!!!!!!!!
Аз съм в края на живота си, но не мога да подмина с лека ръка описаната от мен ситуация- цял живот съм била служител в Министерство на финансите и това, което ми се случи в европейска държава, е неразбираемо и недопустимо и унижаващо хора като мен - хора на пределна възраст, препатили много в живота си. Операторите в такива магазини са обучени да подвеждат и впримчват клиенти, като им дават уж! безплатни подаръци. Представят ти две-три страници за този "подарък" и ти ги поднасят за моментален подпис - докато потриват доволно ръце от поредния "улов". Винаги и съвсем умишлено укриват това, което те ощетява, а само чуваш високопарно произнесени „екстрите”, които си придобил - в моя случай да проведа някой и друг разговор, ако мога, в размер на 240 лева за срока на договора ми.
Подобни търговски практики отдавна трябваше да са законово забранени и заклеймени от цялото ни общество, но за жалост те продължават да бъдат толерирани. Това показва, че отсреща имаме арогантни лъжци.
И нима наистина мислят, че един 86-годишен човек има нужда от това унижение?
Категорично изразявам позицията си, че Виваком трябва да бъде санкционирана с целия размер на грабежа и да бъдат глобени още толкова, защото са си го позволили.
Очаквам договорът ми да бъде прекратен незабавно.
Отново декларирам моето категорично желание да се откажа от сключения без мое знание договор, да върна устройството, което не съм искала и това да стане в предвидения от закона срок - без импровизации и тълкувания от страна на оператора, защото Европейското законодателство ми позволява да се откажа от всеки продукт в срока, в който го правя.
Надявам се да доживея извинение и отговор.
С уважение,
Златка Йорданова Петрова
86-годишна възраст